Invázia hypermarketov pokračuje

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Výraz hypermarket na Západe poznajú dlhé roky, v transformujúcich sa postkomunistických krajinách vedia, čo znamená, iba odnedávna. Len pred niekoľkými mesiacmi sa prvé hypermarkety objavili aj v Bratislave a už je na obzore otvorenie ďalšieho - hypermarketu Tesco.

Nový gigant bude stáť na Panónskej ceste v Bratislave - Petržalke. O tom, že výraz gigant nie je vôbec nadsadený, svedčí aj niekoľko nasledujúcich údajov: celková plocha nového Teska bude presne 18 859 m2 a čistá predajná plocha 10 300 m2. Počet tovarov v ponuke dosiahne impozantné číslo 60 000 druhov. Samozrejme, že v novom Tesku, ktoré bude otvorené začiatkom decembra, bude aj primerane veľké parkovisko s 1230 miestami, schopné uspokojiť predpokladaný počet kupujúcich.

Hoci odporcovia hypermarketov často poukazujú na to, že ničia maloobchodníkov, na druhej strane je nezanedbateľný aj ich prínos v podobe nových pracovných miest. Napríklad nové Tesco bude mať 850 zamestnancov, a hoci v Bratislave je stále najnižšia nezamestnanosť v rámci celého Slovenska, nepochybne ide aj o výrazný impulz v oblasti tvorby nových pracovných miest. V tomto zmysle má otvorenie nového hypermarketu aj širší spoločenský význam.

Otvorenie v predvečer vianočných sviatkov je obchodnícky nepochybne správne načasovaný ťah. Zákazníci užívajúci prvé plody konkurenčnej vojny obchodných reťazcov v podobe nižších cien budú môcť v novom Tesku popri samotnom hypermarkete so všetkým, čo k tomu patrí, okrem iného využiť služby bánk, chýbať nebudú bankomaty, reštaurácia, kaviareň, lekáreň, fotoslužba, oprava obuvi a kľúčová služba, parfuméria, módne odevy, kiosk, kaderníctvo, klenoty a kvetinárstvo. Pochopiteľne, budú tu akceptovať platbu platobnými kartami.

Boom hypermaketov v Bratislave sa týmto nekončí: len spoločnosť Tesco chystá v budúcom roku otvorenie ďalších dvoch hypermarketov. A pritom Tesco nie je samo. Činia sa aj iné obchodné reťazce, takže Bratislavčania sa majú na čo tešiť. Vzhľadom na silnejúcu konkurenciu môžu dúfať, že sa konečne v praxi dožijú okrídleného hesla „Náš zákazník, náš pán“.

(lau)

Páčil sa vám článok?