Poznajú aj vaše deti obľúbený Pumppark v Petržalke? Preplnená dráha je dôkazom, ako veľmi ho potrebujeme

29.9.2018
Pumppark v Petržalke

Zdroj: in, OZ Pedál

Páčil sa vám článok?

Detská pump dráha, ktorá vyrástla na starej bikroske v petržalskom Ovsišti pri lesíku, je permanentne plná. Deti rôzneho veku tam jazdia odušu a mamy ich nevedia dostať domov. Dráha je dôkazom, že naše ratolesti nepotrebujú len železné preliezky, ktoré dnes vyrastajú hádam všade. Smutné je, že na druhú, väčšiu časť Pumpparku, zháňa Občianske združenie Pedál financie len s veľkou námahou.

Mesto na nich zabudlo, národný cyklokoordinátor otvorene povedal, že štát nedá, lebo nemá. Aké paradoxné v čase, keď každý deklaruje podporu cyklistom...

Petržalka by funkčné pumptrackové ihrisko potrebovala ako soľ čo najskôr. Vidno to na záujme najmenších o Bambi line. Pump track je totiž oveľa lepšia zábava ako len obyčajné bicyklovanie po hrádzi. Na dráhe, kde sú vybudované vlny a klopené zákruty, jazdia malí cyklisti aj kolobežkári. Bezplatne.

Zdroj: in OZ Pedál

Areál, ktorý čaká na zrealizovanie, bude mať viac dráh rôznej náročnosti, bude univerzálny a pre všetkých. „Po dokončení to bude jeden z pia­tich najväčších ihrísk v Európe,“ hovorí Dušan Chudík z OZ Pedál. „Potrebujeme však naň získať ešte 130-tisíc eur.“ Podľa jeho slov potrebujú minimálne peniaze, pre porovnanie uvádza, že do o niečo väčšieho areálu vo Švajčiarsku investovali až dva milióny švajčiarskych frankov. Na Slovensku majú problém získať aj zlomok tejto ceny. Projekt majú pritom hotový, chýbajú len peniaze. „Zbierame malé granty a príspevky od všetkých dobrodincov, pracujeme ako dobrovoľníci vo svojom voľnom čase,“ vymenúva Dušan Chudík a dodáva, že tento rok preinvestovali vyše 11-tisíc eur. Na jeseň chcú ešte dobudovať zábradlia kvôli bezpečnosti a čiastočne upraviť kopec. Či sa ale v projekte bude pokračovať na budúcu jar, závisí aj od toho, koľko sa im podarí zohnať financií.

V lesíku neďaleko rozostavaných dráh sme si všimli, že si na cestičkách spravili neznámi bajkeri vlastnú dráhu a trénujú tam. Najšťastnejšie to teda nie je. Ten, čo sa prechádza medzi stromami, ma na „ich dráhe“ odrazu pocit, že tu zavadzia. Sú to čierne stavby, s dobrovoľníkmi okolo Pumpparku nemajú nič spoločné. Sú však dôkazom, že dopyt po drá­hach tu je, a veľký a ak nebudú oficiálne dráhy, budú pribúdať tie nelegálne. To spôsobí opäť raz konflikt medzi chodcami a cyklistami. Práve tomu by mal štát a samospráva predchádzať. Alebo im je to jedno?

Aby sme však len nekritizovali, hoci finančná podpora mestskej časti Petržalka Pumpparku tiež nepatrí k vysokým, OZ Pedál si pochvaľuje snahu pomôcť pri každodenných prevádzkových problémoch dráhy, napríklad umiestnenie odpadkového koša. A vďační sú aj spoločnosti Sie­mens, ktorá nainštalovala nové verejné osvetlenie popri areáli a pri jeho plánovaní zohľadnili aj blízkosť športoviska. Dva vyššie stožiare osvetľujú dráhu, takže sa bude dať jazdiť aj na jeseň.

(in)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie