Nesrovnal chce sfunkčniť železničnú stanicu Filiálka a v Petržalke zriadiť novú zastávku

26.9.2018

Zdroj: Google Maps

Páčil sa vám článok?

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal inicioval stretnutie so štátnou tajomníčkou Ministerstva dopravy a výstavby SR Ladislavou Cengelovou a zástupcami ZSSK, spracovateľa štúdie uzla Bratislava a zástupcami investora na Trnavskom mýte. Predmetom stretnutia bolo riešenie hlavnej železničnej stanice v Bratislave.

„Vítam, že ministerstvo situáciu rieši, oceňujem komunikáciu pracovnej skupiny a jej výstupy v procese prípravy štúdie. Potrebujeme sa posunúť s riešením tohto problému a potrebný posun vidím vo vybudovaní železničnej stanice Filiálka. Preto sú pre hlavné mesto štúdia a jej výsledky veľmi dôležité. To, ako bude riešený nový železničný uzol, bude mať dopad na život v hlavnom meste, predovšetkým na obyvateľov priľahlých území", povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

„Hlavné mesto chce Filiálku, ktorá pomôže doprave, nevytvorí nové rozdelenia v meste, nebude obťažovať ľudí hlukom. Zdá sa mi, že by bolo chybou a nezodpovednosťou, aby sme dnes nevyužili príležitosť, kedy sa posudzujú rôzne varianty a v zásade sa určuje strategické smerovanie výsledku tejto štúdie. Je potrebné urobiť všetko preto, aby táto štúdiu skončila reálnym a dobrým výsledkom ako aj pre mesto a jeho obyvateľov", povedal Nesrovnal.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal zároveň upozornil, že pri príprave železničného uzla nemôže byť opomenuté ani vybudovanie železničnej zastávky Petržalka - centrum. „Toto by pomohlo doprave ľudí nielen v najväčšej mestskej časti Petržalke, ale aj do centra hlavného mesta."

Podľa Iva Nesrovnala je tiež dôležité, aby: „nová železničná stanica Filiálka mesto nanovo nerozdelila. A to tak, ako mesto a jeho Podhradie rozdelila v sedemdesiatych rokoch novovybudovaná Staromestská. Nie je možné, aby novú stanicu museli ľudia zložito obchádzať. To by nebol príspevok k riešeniu dopravy v Bratislave, to by bola nová jazva na tvári mesta. Presadzujem teda udržateľné riešenie, ktoré nevytvorí jednak nové rozdelenie mesta a na druhej strane ani nezhorší životné prostredie, predovšetkým nebude obťažovať ľudí bývajúcich pri stanici hlukom, vibráciami a inými obmedzeniami životného prostredia."

(ts, foto: Google Maps)

Páčil sa vám článok?