Budú chodiť ľudia na Kamzík menej autami, keď tam pribudnú toalety?

Zdroj: Facebook

Páčil sa vám článok?

Kamzík sa s teplými jarnými dňami začne opäť plniť návštevníkmi. Dobrou správou je, že Mestské lesy nedávno začali s výstavbou domčeka, v ktorom budú toalety. Tou zlou, že na Kamzíku stále nie je vyriešená doprava, a preto je to podľa Jakuba Mrvu z OZ Iniciatíva Naše Karpaty jedno z najnebezpečnejších miest v Bratislave.

„Bolo by ideálne, keby sa po sprevádzkovaní toaliet zakázalo parkovať aspoň na jednej strane cesty,“ hovorí Jakub Mrva. „Inak budeme opäť svedkami kolíznych situácií, kedy sa autá, ktoré vyjdú až hore a nemajú kde zaparkovať, obracajú pomedzi chodcov a cyklistov a hrozí nehoda. Uvidíme tiež, aký efekt prinesie zriadenie MHD linky.“    

Na mieste záchytného parkoviska sa zainteresovaní stále nevedia dohodnúť. Kým Mestské lesy navrhli vyrúbať ďalšiu časť lesa už pri existujúcom, Iniciatíva uprednostňuje zriadenia parkoviska pri stĺpoch s vysokým napätím, približne v strede cesty na Kamzík.

Pri téme domčeka so štyrmi  dámskymi  toaletami, štyrmi pisoármi a dvoma misami v pánskej časti, s WC pre imobilných,  sprchami,  prebaľovacím kútikom a umyvárňou bicyklov, sa opäť pozastavil pri cene, ktorá sa mu zdá privysoká. „Predpokladané celkové náklady na výstavbu verejných toaliet na Kamzíku boli stanovené na cca 125-tisíc eur. Cenu tvoria náklady na výstavbu 100-tisíc + 20 percent DPH a 7-tisíc eur na projektovú dokumentáciu,“ vyjadril sa pred časom Juraj Zikmund, riaditeľ Mestských lesov. „Náklady na výstavbu vyplývajú z celkovej rozlohy navrhovanej stavby a z množstva zariaďovacích prvkov. Zastavaná plocha je o výmere 80 štvorcových metrov, ale areál tvoria ešte prístupové a manipulačné plochy. Stavba je navrhnutá tak, aby architektonicky zapadla do okolitej prírody, preto je využitý drevený obklad.“

OZ Iniciatíva Naše Karpaty pokračuje aj v snahe snahy znížiť ťažbu dreva v lesoparku. Nedávno sa im spoločne s tlakom verejnosti podarilo presadiť, že Lesy SR pozastavili plánovanú ťažbu dreva na Devínskej Kobyle a tiež, že plánované odstraňovanie kalamitného dreva v tejto oblasti bolo odložené. Ich argumentom bolo, že ťažké mechanizmy by podmáčané turistické chodníky a cyklocesty totálne zničili.

(in, foto: abn)

Páčil sa vám článok?