Bude počas rekonštrukcie autobusovej stanice premávať MHD na Mlynské nivy?

27.7.2017
0
Hlavná stanica bude 3 mesiace bez električiek - trat_rekonstrukcia
Páčil sa vám článok?

Už koncom leta by sa mala začať komplexná rekonštrukcia Autobusovej stanice namiesto ktorej tu vyrastie nová dominanta Bratislavy s názvom Stanica Nivy.

Jej výstavba je naplánovaná na 14 mesiacov, ale verejnosť stále nevie ako to bude s dopravou a fungovaním MHD v týchto končinách.

Developer avizuje, že s výstavbou začne už koncom tohto leta, ale Bratislavčania ani všetci tí, čo na Autobusovú stanicu prichádzajú každý deň, lebo v našom hlavnom meste pracujú alebo študujú zatiaľ netušia či bude táto lokalita aj počas rekonštrukcie obsluhovaná linkami MHD alebo nie. Pritom ide o jednu  z najvýznamnejších komunikácií pre MHD v Bratislave, po ktorej ročne prejde 217 tisíc spojov MHD. Zastávka Autobusová stanica je tretie najvyťaženejšie miesto v celom meste.

„Podľa Ivety Keselákovej z oddelenia komunikácie a marketingu magistrátu zatiaľ stále nie sú známe konkrétne termíny či spôsob uzávierky. A ani Dopravný podnik Bratislava ešte nedisponuje informáciami o postupe stavebných prác pri výstavbe novej autobusovej stanice a z toho dôvodu nie sú zatiaľ určené ani obchádzkové trasy MHD. „Akonáhle bude všetko známe, cestujúcu verejnosť bude DPB, a. s. včas informovať,“ povedala pre portál imhd.sk hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Otázna je najmä prevádzka trolejbusovej dopravy. V súčasnosti sem premávajú linky č. 202, 205, 210 a 212 a všetko nasvedčuje tomu, že ak by sem trolejbusy prestali premávať, tak ich hybridné trolejbusy nedokážu v plnej kapacite nahradiť, nakoľko má DPB k dispozícii len 21 takýchto vozidiel.

Podľa informácií, ktoré sa portálu podarilo získať sa uvažuje s úplnou výlukou trolejbusov a ich nahradením autobusmi v úseku Nemocnica sv. Michala – Svätoplukova, ktoré budú jazdiť obchádzkou po Landererovej a Košickej ulici. Objavujú sa návrhy, aby táto linka náhradnej dopravy jazdila iba raz za 20 minút, keďže autobusov nie je dostatok. Dnes majú pritom len linky 202 a 205 priemerný interval 5 minút. Pri ceste z centra mesta na Dolné hony by cestujúci museli najskôr využiť (s veľkou pravdepodobnosťou preplnený) autobus a následne prestúpiť na trolejbus. Počas víkendovej výluky by to bolo znesiteľné, ale v tomto prípade ide o trvanie výluky 14 mesiacov.

Zhoršenie cestovania v prípade vylúčenia trolejbusov sa nepáči ani občianskym aktivistom. Napríklad Mikuláš Hrubiško z Občianskej iniciatívy Lepšia doprava upozorňuje, že keď sa v 80. rokoch minulého storočia rekonštruovala Prievozská ulica, trolejbusy neboli zrušené. „V smere z mesta sa postavila provizórna jednostopová trať po Mlynských nivách a Plynárenskej ulici, v smere do mesta sa jazdilo po rekonštruovanej Prievozskej a trolejová stopa sa posúvala podľa postupu stavebných prác.“

(ars, foto: abn)

Páčil sa vám článok?