Dve lávky premosťujúce nový diaľničný úsek budú dokončené ešte v tomto roku

14.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Práce na výstavbe nového diaľničného úseku Viedenská cesta - Prístavný most sú v plnom prúde. Budujú sa už aj tri z piatich lávok pre chodcov a cyklistov, pričom dve z nich by mali byť dokončené ešte v tomto roku.

Úsek dlhý 3,867 km sa začína napojením na už vybudované vetvy križovatky diaľnic D1 a D2 a končí sa pripojením na Prístavný most. Trasa diaľnice bude umiestnená uprostred koridoru komunikácie Einsteinova a bude od nej fyzicky oddelená. Výstavba sa začala v marci tohto roka. Dodávateľ stavby - Doprastav - pokračuje v prácach na diaľničnom telese, budujú sa inžinierske siete, oporné múry a vykonávajú sa práce na zakladaní a výstavbe mostov.

Ako pokračujú práce na vybudovaní lávok pre peších ponad Einsteinovu ulicu? Najďalej je výstavba na lávke pri Inchebe, ktorá má byť dokončená v decembri, a na lávke pri Auparku (tá má byť dokončená v novembri). Prístup na lávku pri Inchebe z oboch strán bude zabezpečený schodiskom a výťahom. Lávka bude súčasťou Petržalského korza, v rámci ktorého bude vybudované pokračovanie pešieho ťahu.

Lávka pri Auparku bude na priľahlé chodníky pre peších pozdĺž Einsteinovej ulice napojená schodiskami na obidvoch koncoch. V rámci Auparku a pripravovaného polyfunkčného domu na druhej strane lávky v priestore medzi Autocentrom Malchárek a križovatkou Panónska dobudujú prepojenie do týchto objektov zabezpečujúce prístup pre imobilných.

Začala sa aj výstavba tretej lávky pri Sade Janka Kráľa - prvá etapa tejto stavby má byť hotová v máji budúceho roku. Lávka na strane od Sadu Janka Kráľa bude napojená na chodníky pozdĺž Einsteinovej ulice schodiskom a rampou, na druhej strane bude v 1. etape ukončená pri Einsteinovej schodiskom. Po vybudovaní budovy Ravaku v tejto budove budú výťahy pre imobilných. Lávka ďalej prejde budovou Ravaku a v 2. etape sa vybuduje pokračovanie lávky od budovy Ravaku a premostenie ponad železnicu. Lávka sa napojí na terén rampou a schodiskom na komunikáciu pri Černyševského.

Výstavba zvyšných dvoch lávok (pri Starom moste a pri Dopravnom podniku) sa ešte nezačala. Prvú z týchto dvoch lávok dokončia v novembri 2004, druhú ešte o dva mesiace skôr.

Lávka pri Starom moste bude súbežná s pokračovaním Jantárovej cesty na Starý most. V rámci diaľnice bude lávka zo strany od štadiónu Artmedie vybudovaná po posledný pilier mosta na Jantárovej ceste a vybudovaná bude rampa pre imobilných dočasne napojená na ulici Pri Starom háji. Schodisko bude dobudované v rámci nadväzných investícií - výstavby polyfunkčného objektu. Na druhej strane bude za Einsteinovou lávka napojená na terén schodiskom a rampou vyústi na križovatke s Farského ulicou.

Posledná lávka na strane od Dopravného podniku bude na chodník vedľa Einsteinovej napojená rampou, na druhej strane lávky bude umiestnené schodisko a po premostení železnice sa napojí na terén rampou súbežnou so železničnou traťou.

(lau)

Páčil sa vám článok?