Prvé dve lávky budú ešte v tomto roku

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Výstavba diaľničného úseku Viedenská cesta - Prístavný most je na jednej strane prísľubom odľahčenia dopravného systému mesta, na druhej strane však znepokojuje Petržalčanov, ktorí ju vnímajú ako ďalšiu bariéru oddeľujúcu ich od ostatných častí mesta.

Podľa názoru nášho čitateľa, ktorý býva v Petržalke, sa diaľnica v tomto zmysle stane pre obyvateľov najľudnatejšej bratislavskej mestskej časti ešte väčšou bariérou ako najväčšia prírodná prekážka - Dunaj. Už pred začatím výstavby diaľnice bol pre chodcov a cyklistov prechod po mimoriadne frekventovanej Einsteinovej ulici, uprostred ktorej diaľničný úsek povedie, rizikovou záležitosťou.

Po dokončení výstavby diaľnice jediným miestom, ktoré obyvateľom Petržalky umožní dostať sa pešo do Auparku, Sadu Janka Kráľa, na štadión Artmedie Petržalka, prípadne do centra mesta, budú lávky premosťujúce Einsteinovu ulicu a novo budovaný diaľničný úsek. O to viac sa desaťtisíce Petržalčanov čoraz intenzívnejšie zaujímajú, kedy lávky (na stránkach našich novín sme už informovali, že ich má byť päť) budú slúžiť svojmu účelu.

Ako nám povedal Vojtech Šmátrala, vedúci útvaru projektu Viedenská cesta - Prístavný most akciovej spoločnosti Doprastav, na dvoch lávkach sa práce začali 19. mája a ukončené majú byť ešte v tomto roku. Ide o lávku pri Inchebe, ktorá je súčasťou plánovaného Petržalského korza, a lávku pri Auparku. Aj práce na tretej, riešiacej premostenie diaľnice, Einsteinovej ulice e železničnej trate (od Černyševského po čerpaciu stanicu pohonných hmôt Aral) sa začali 19. mája, ale dokončená má byť až v budúcom roku.

Zložitejšia je situácia v prípade štvrtej lávky situovanej v blízkosti štadióna Artmedie Petržalka (Jantárova), kde podľa V. Šmátralu zatiaľ nie je odovzdané stavenisko. Pokiaľ ide o poslednú, piatu lávku, ktorá má byť blízko vozovne dopravného podniku, začatie prác na jej výstavbe sa predpokladá vo februári budúceho roku a dokončená by mala byť koncom budúceho roku.

Až na jednu výnimku sú teda termíny dokončenia lávok známe - uvidíme, či ich Doprastav, ktorý zároveň buduje celý diaľničný úsek Viedenská cesta - Prístavný most, dodrží.

(juh)

Páčil sa vám článok?