Tender na výstavbu diaľnice sa už začal

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Pripravovaná výstavba diaľničného úseku Viedenská cesta - Prístavný most sa dostala do dôležitej fázy - začala sa medzinárodná súťaž na výber zhotoviteľa tejto významnej dopravnej stavby.

Podľa informácií ministerstva dopravy si súťažné podklady k stavbe vyzdvihlo sedem subjektov, z ktorých štyri už predložili konkrétne ponuky. Je predpoklad, že po vyhodnotení ponúk bude víťaz súťaže známy už o niekoľko týždňov. Náklady na výstavbu predstavujú takmer 71 miliónov eúr a majú byť hradené zo zdrojov predvstupového fondu ISPA, Európskej investičnej banky a zo štátneho rozpočtu. Investorom je Slovenská správa ciest.

Ako sme už informovali, diaľnica v spomenutom úseku bude začiatkom diaľničného ťahu D1, ktorý má pokračovať obchvatom Bratislavy a Trnavy na Trenčín, Žilinu, Prešov, Košice až na štátnu hranicu s Ukrajinou. Hlavným významom tohto úseku, ktorého dĺžka je 3,867 km, je prevzatie tranzitnej dopravy prechádzajúcej cez Bratislavu. Úsek sa začína napojením na už existujúce na už vybudované vetvy križovatky diaľnic D1 a D2 a končí sa pripojením na Prístavný most. Na mestské komunikácie je prepojený v smere zo západu na východ na svojom začiatku a v opačnom smere odpojením na Prístavnom moste. Pripojenie Petržalky na diaľnicu je riešené cez Einsteinovu ulicu. Trasa diaľnice je umiestnená uprostred koridoru mestskej rýchlostnej komunikácie Einsteinova.. Súčasťou projektu je aj ochrana diaľnice proti hladinám podzemnej vody. Na zabezpečenie bezkolízneho prechodu peších a cyklistov nad Einsteinovou ulicou a budúcou diaľnicou bude vybudovaných päť lávok, ktoré zabezpečia spojenie obyvateľov Petržalky so Sadom Janka Kráľa, Inchebou, obchodným centrom Au Park, štadiónom Artmedie Petržalka i starou časťou Bratislavy. Predpokladaný termín výstavby úseku diaľnice D1 Viedenská cesta - Prístavný most je v rokoch 2003 - 2006, pričom s jej odovzdaním do užívania sa ráta už v roku 2004.

Rozbehla sa už aj súťaž na výber zhotoviteľa ďalšieho diaľničného úseku, a to diaľnice D2 na úseku Lamačská cesta - Staré Grunty. Podľa dostupných informácií sa do nej prihlásili tri subjekty. Súčasťou tohto úseku má byť aj 1440 metrov dlhý tunel pod Sitinou. Výstavba má byť financovaná z prostriedkov japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu a zo štátneho rozpočtu.

Páčil sa vám článok?