Budúci obraz dunajského nábrežia sa spresňuje

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Predstavy o budúcej výstavbe na bratislavskom nábreží sa stále spresňujú. Týka sa to najmä úseku začínajúceho na úrovni vyústenia tunela a končiaceho na mieste, kde je v súčasnosti Park kultúry a oddychu.

Ako sme už viackrát informovali, dvadsať percent úseku nábrežia siahajúceho od parkoviska pred bývalým Útvarom hlavného architekta mesta Bratislavy po Lafranconi kontroluje developperská spoločnosť J&T Global, ktorá v tejto lokalite od mesta odkúpila pozemky. Na nich už pripravuje rozsiahlu výstavbu, na ktorú hodlá vynaložiť 3,6 miliardy korún. Táto spoločnosť nechala vypracovať urbanistickú štúdiu, ktorú mestské zastupiteľstvo schválilo v júni tohto roka. Štúdia rozdeľuje nábrežie na úseku od tunela až po Lafranconi do piatich sektorov. V prípade prvého z týchto sektorov - ide práve o úsek začínajúci na úrovni tunela po prvý objekt Parku kultúry a oddychu - už spomenutý investor predložil na magistrát materiál, z ktorého je zrejmé, ako mieni ďalej postupovať. J&T chce začať stavať už v budúcom roku, výstavba má byť skončená o tri roky neskôr. Výsledkom by mal byť moderný polyfunkčný komplex. Malo by tu pribudnúť 250 bytov, výšková budova hotela so 420 lôžkami, administratívne priestory, priestory pre obchod a služby, plochy pre reštaurácie, kultúrno-spoločenské zariadenie so 150 miestami na sedenie a 1500 parkovacích miest v podzemných garážach.

Otázniky vyvolávala okolnosť, že v takomto komplexe bude žiť, pracovať alebo doňho s rôznym účelom prichádzať množstvo ľudí a dopravné spojenie je možné len po už teraz dosť preťaženej komunikácii na Nábreží armádneho generála Ludvíka Svobodu. Pokiaľ ide o dopravné riešenie, v materiáloch, ktoré investor predložil na magistrát, sa uvádza, že napojenie od centra do areálu PKO je možné len v jedinom bode novou svetelne riadenou križovatkou v mieste súčasného služobného vchodu do PKO. Pre ľavé odbočenie je navrhnutý samostatný odbočovací pruh. Dispozícia objektov, ktoré majú vyrásť na nábreží, zároveň musí rešpektovať požiadavku, aby nebola rušená trasa nábrežnej promenády. Jediným možným riešením je, že vozidlá hneď po odbočení z hlavnej trasy vojdú priamo do podzemných garáží, odkiaľ by mal byť priamy vstup do jednotlivých objektov a na nábrežnú promenádu zabezpečený výťahmi. Z týchto informácií si možno vytvoriť aspoň približnú predstavu, čo sa na nábreží pripravuje. Podľa nedávneho vyjadrenia predsedu predstavenstva J&T Global Petra Korbačku to však nebude žiadny ďalší Aupark či Polus.

Páčil sa vám článok?