Proti Severnej tangente sú vážne výhrady
Proti výstavbe takzvanej Severnej tangenty, komunikácie, ktorá má prepojiť Pražskú a Jarošovu ulicu, sú vážne výhrady. Vo svojom stanovisku ich v uplynulých dňoch formulovalo aj ministerstvo životného prostredia.
Ministerstvo, ktoré posudzovalo dva varianty Severnej tangenty v zmysle zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, vo svojom záverečnom stanovisku doslova uvádza: „Nie je možné jednoznačne odporučiť prijateľný variant na realizáciu navrhovanej činnosti, pretože sa predpokladá, že obidva posudzované varianty môžu mať závažný negatívny vplyv na životné prostredie.“ Ministerstvo ďalej konštatovalo, že oba varianty sú prijateľné len podmienečne a sformulovalo dovedna 62 podmienok, ktoré musia byť splnené, aby svoj názor zmenilo.
Výhrady sa týkajú mnohých problémov spojených s výstavbou, ktoré tu pre nedostatok priestoru možno uviesť len heslovite - nutnosťou asanácie viacerých domov počnúc cez možné narušenia statiky iných domov, ktoré asanované nebudú, ale sa popod ne budú budovať tunely, až po mimoriadne komplikované geologické podmienky a zdravotné riziká spojené s únikom rádioaktívneho radónu z podložia. Sú tiež pochybnosti o tom, či Severná tangenta bez nadväzných opatrení v doprave vôbec prispeje k zlepšeniu stavu dopravnej infraštruktúry, ako to predpokladá navrhovateľ, ktorým je Generálny investor Bratislavy. Ten uvažuje o začiatku výstavby Severnej tangenty už v tomto roku a jej ukončení v roku 2005.
Dva navrhované varianty Severnej tangenty sa mierne odlišujú. Oba rátajú s tým, že Severná tangenta bude nadväzovať na Pražskú v priestore Hlavnej železničnej stanice, kde by mala vzniknúť mimoúrovňová križovatka. Prvý variant pokračuje cez obratisko autobusov a električiek, vedie súbežne so železničnou traťou, po prekročení Žabotovej prechádza Dobšinskou a vedie medzi zástavbou a železničnou traťou až po miesto, kde vychádza z ochranného pásma železníc. Po mimoúrovňovom križovaní s Karpatskou a Smrečianskou ulicou vedie trasa okolo radových a kruhových garáží, zatáča sa cez Pioniersku, dostáva sa do priestoru križovatky s Račianskou a napája sa na Jarošovu ulicu. Druhý variant mimoúrovňovo križuje koľajisko Hlavnej železničnej stanice a miestnu komunikáciu na Jaskovom rade a pokračuje priamo tunelom cez kopec Stráže, za ktorým sa mimoúrovňovo križuje so Smrečianskou a ďalej pokračuje ako prvý variant.