Most Košická dostal prednosť pred tangentou
V decembri tohto roka by sa malo začať s výstavbou Mostu Košická. V súčasnosti sa už rieši vysporiadanie vlastníckych vzťahov k pozemkom, ktorých sa dotkne nielen výstavba samotného mostu, ale i všetkých príjazdových komunikácií.
Na petržalskej strane Dunaja sú pozemky, ktoré vlastní štát. Tie získa investor výstavby mostu akciová spoločnosť Metro výmenou za pozemky mesta pod Slovenskou technickou univerzitou. Univerzita v súčasnosti spravuje pozemky štátu v Petržalke, ktoré v minulosti využívala jej vojenská katedra na cvičné účely. Mesto ponúkne štátu za tento areál pozemky na Vazovovej ulici a vo dvore univerzity, ktoré neboli majetkovo vysporiadané a ostali majetkom mesta.
Na ľavom brehu Dunaja na Košickej ustúpia stavbe mosta výrobné priestory spoločnosti Ryba. K ich asanácii dôjde ešte pred začatím stavby mosta. Mesto poskytne Rybe náhradu vo forme parcely v Zimnom prístave, na ktorej jej postaví na vlastné náklady nové výrobné budovy.
Pripravovaná výstavba piateho bratislavského mosta je však spojená aj s nesúhlasom viacerých organizácií, združení, ale i jednotlivcov. Proti začatiu výstavby Mosta Košická je aj Školská rada Základnej školy a Gymnázia na Košickej ulici v Bratislave, ktorá argumentuje možným zhoršením životného prostredia v okolí školy. Obyvatelia Košickej ulice kritizujú zas zanedbávanie informovania verejnosti o pripravovanej stavbe. Zároveň sa obávajú, že sa ich štvrť stane zbytočnou obeťou jednej z ďalších megalomanských stavieb. Podľa zástupcov bratislavského magistrátu a investora stavby akciovej spoločnosti Metro vyhlásili, že projekt je v takom štádiu prípravy, že nedáva priestor na diskusiu o odvolaní výstavby.
Výstavba Mosta Košická bude mať vplyv aj na budovanie stredného dopravného okruhu Bratislavy - severnej tangenty. Jeho výstavba z finančných dôvodov odsunie riešenie dopravného zaťaženia Pražskej a Šancovej ulice o niekoľko rokov. Severná tangenta mala premávku na úseku Pražská - Račianske mýto odľahčiť o 75 až 80 %.
Okrem toho, že mesto na stavbu okruhu nemá peniaze, neexistuje ani jeho projekt. V máji bol dokončený zámer na posúdenie činnosti - Severná tangenta Bratislava, Pražská - Jarošova, ktorý má tri varianty riešenia vyše trojkilometrového úseku. Najdrahší - tunelový variant by stál 6,8 miliardy Sk a najlacnejší tretí 3,9 miliardy korún. Projekt by mal byť dokončený na budúci rok a so samotnou výstavbou, ktorá by mala trvať 7 až 8 rokov, by sa mohlo začať v roku 2002 až 2005.