Mierová - Senecká už v druhom polčase
Výstavba diaľničného úseku Mierová - Senecká, ktorý má strategický význam pre dopravu v slovenskej metropole, pokračuje podľa plánu a dokončená by mala byť v súlade s harmonogramom.
Výstavba tohto gigantického diela by mala trvať 40 mesiacov a jej ukončenie sa predpokladá v septembri budúceho roku. Jeden až dva mesiace si vyžiada kolaudácia, takže reálne uvedenie diaľničného úseku do prevádzky prichádza do úvahy k 1. decembru 2002 alebo k 1. januáru 2003. A v akom štádiu sa stavba nachádza v súčasnosti? ,,Sme tesne za polovicou,“ povedal nám vedúci Strediska výstavby diaľnic Bratislava Slovenskej správy ciest Ing. Vladislav Pyszko. ,,Na sprevádzkovanie celej stavby v riadnom termíne je rozhodujúce dobudovanie estakády Prievoz, ktorá križuje ulice Mierová, Gagarinova, Strojnícka, Mlynské Luhy, Na Piesku, Vrakunskú cestu a dve železničné trate.“
Estakáda pozostáva z dvoch mostov dlhých 1700 metrov, pričom hrubá stavba jedného z nich je už hotová a hrubá stavba druhého má byť dokončená v októbri. Potom bude potrebné ,,mostovku“ zaizolovať, položiť živičné vrstvy, inštalovať zvodidlá, verejné osvetlenie a protihlukové steny. Vzhľadom na rozsah týchto prác je pochopiteľné, že potrvajú ešte takmer ďalší rok od dokončenia hrubej stavby.
Celková dĺžka diaľničného úseku je 6,5 kilometra. Jej súčasťou budú mimoúrovňové križovatky nad Gagarinovou a Galvaniho ulicou a Ivánskou a Seneckou cestou, ale aj mimoúrovňová odbočka na Vajnory. O rozmeroch stavby svedčí aj fakt, že v súvislosti s diaľničným úsekom je potrebné vybudovať 206 súvisiacich objektov a preložiť množstvo inžinierskych sietí. Do stavby patrí aj rekonštrukcia Ivánskej cesty od Galvaniho ulice takmer až po letisko, predĺženie Galvaniho ulice až po diaľnicu, ale aj rekonštrukcia Gagarinovej ulice v dĺžke asi jedného kilometra (prvá rekonštruovaná dvojprúdová časť ulice bude hotová už do konca tohto roka). Rekonštrukciou v dĺžke asi dvoch kilometrov prechádza aj Senecká cesta.
Výstavba tejto komunikácie, na ktorú nedočkavo čakajú nielen bratislavskí motoristi, je financovaná z prostriedkov PHARE a Európskej investičnej banky, daň z pridanej hodnoty je hradená zo štátneho rozpočtu SR. Objem prostriedkov PHARE je 15 miliónov eur, z toho 800 tisíc eur je vyčlenených pre konzultanta Európskej únie a na samotnú stavbu je určených 14,2 milióna eur. Nakladanie s prostriedkami určenými na výstavbu sa prísne kontroluje.
(lau)
Prvé autá prejdú po novej bratislavskej diaľnici koncom budúceho roka.
FOTO - Vladimír Mišauer