Piaty most cez Dunaj bude čoskoro realitou

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

O zámere vybudovať piaty bratislavský most ponad Dunaj vyúsťujúci na jeho ľavej strane na Košickej ulici a na pravej strane na Dolnozemskej ceste už verejnosť bola informovaná.

V akom štádiu je tento projekt s pracovným názvom Most Košická, ktorý má pomôcť extrémne preťaženému dopravnému systému v meste, v súčasnosti?

Ako uviedol Ing. Vladimír Kovalčík, generálny riaditeľ a. s. Metro, ktorá je garantom celého projektu, približne do polovice decembra tohto roka by sa malo ukončiť územné konanie. Súbežne s územným konaním prebiehajú rokovania s Európskou investičnou bankou (EIB) a Európskou bankou pre obnovu a rozvoj (EBOR) o poskytnutie úveru na výstavbu mosta. „Rokovania sú v štádiu, keď obe banky deklarovali formou zverejnenia vo svojich vestníkoch rozhodnutie úver poskytnúť,“ konštatoval Ing. Kovalčík.

Spresnil, že EIB a EBOR poskytnú úver v troch tranžiach, pričom na poskytnutí úveru sa budú podieľať tri peňažné ústavy. „Prvých 1,5 miliardy korún má ešte v tomto roku poskytnúť EIB, do konca marca budúceho roka by mala byť podpísaná úverová zmluva s EBOR (aj v tomto prípade ide o 1,5 miliardy) a v súčasnosti prebieha výberové konanie, v rámci ktorého sa vyberie banka pôsobiaca na území SR, ktorá by poskytla úver vo výške 600 miliónov korún,“ uviedol Kovalčík. Otázka výberu tretej banky by sa podľa neho mala uzatvoriť do konca marca 2001.

V súvislosti s výstavbou mosta prijala v máji vláda SR uznesenie o poskytnutí vládnej záruky, z čoho vyplýva, že v tomto roku by vláda mala poskytnúť garanciu na úver vo výške 1,5 miliardy a v budúcom roku potvrdiť garanciu na ďalších 2,1 miliardy korún. Súbežne s týmto procesom sa pripravujú súťažné podmienky na výber zhotoviteľa, ktoré sa uskutočnia v dvoch kolách: prvé kolo by malo byť predkvalifikáciou, v druhom kole budú tí, ktorí v nej uspejú, prizvaní do užšej súťaže.

Podľa Ing. Kovalčíka už nič nestojí v ceste, aby sa mohlo vydať územné rozhodnutie. Začiatok výstavby tohto diela závisí od priebehu spomenutej súťaže, ale predpokladá sa, že pripadne na máj alebo jún roku 2001. Predpokladaná lehota výstavby je 24 až 27 mesiacov, takže most by mohol byť dokončený v auguste 2003.

V roku 2002 by malo byť spojazdnené prepojenie Mierová - Senecká, ktoré je vlastne pokračovaním obchvatu mesta. V súvislosti s tým dôjde k zásadnému presmerovaniu tranzitnej dopravy, ktorá sa prakticky presunie na petržalskú stranu. To Petržalčanom veľmi sťaží prístup na už dnes beztak mimoriadne vyťažený Prístavný most. Nový Most Košická má dôsledky tohto presmerovania eliminovať.

(lau)

Páčil sa vám článok?