Výstavba Petržalského korza pokračuje
V októbri minulého roku sa začalo s výstavbou Petržalského korza, ktoré má vzniknúť v zóne od Incheby až po železničnú stanicu Petržalka. Nová petržalská pešia zóna by mala vyrásť v priebehu najbližších piatich rokov a mala byť vytvoriť peší koridor z centra Bratislavy až po spomenutú petržalskú železničnú stanicu.
Projekt Petržalské korze realizuje mestská časť Petržalka v spolupráci s hlavným mestom Bratislava a spoločnosťou Proefekt.
Petržalské korzo je rozdelené na niekoľko úsekov - Einsteinova ulica, Nobelovo námestie, Centrum Gercenova a Kopčianska ulica. V súčasnosti pokračuje výstavba časti polyfunkčného obytného domu v centre Gercenova. V prvej etape sa postaví 50 z celkového počtu 159 bytov. „Túto etapa ukončíme do konca tohto roka, k odovzdaniu bytov dôjde pravdepodobne v marci 2001,“ povedal nám riaditeľ spoločnosti Proefekt Ľubomír Boháč.
„Pre výstavbu prvej etapy sme vytvorili spoločne s mestskou časťou Združenie bytový dom Gercenova, ktoré zabezpečovalo financovanie výstavby. Keď zrealizujeme túto časť polyfunkčného domu, mestská časť spolu s ďalšími investormi dobuduje zostávajúcu časť objektu. Vo veľkej miere to však závisí od finančných možností. V priebehu budúceho roku má byť polyfunkčný dom Gercenova dokončený,“ uviedol L. Boháč.
Mestská časť Petržalka ako hlavný realizátor výstavby Petržalského korza nemá podľa Ľ. Boháča ambíciu vybudovať všetky nové objekty pešej zóny vo vlastnej réžii. Hľadá preto investorov, ktorým chce ponúknuť účasť na tomto projekte, vytvárajúcom nové atraktívne centrum Petržalky. Podobne ako v prípade polyfunkčného domu Gercenova aj pri ďalších stavbách chce mestská časť poskytnúť investorom inžinierskej siete, ktoré umožnia výstavbu samotných objektov. Či už pôjde o obchodné, garážové a administratívne priestory alebo hotel, stravovacie zariadenia a ďalšie objekty na trase Incheba - železničná stanica.
Mestská časť po dokončení všetkých objektov zabezpečí dobudovanie verejných priestranstiev, najmä samotnej pešej zóny, kde nebudú chýbať zóny oddychu. Dôležitou časťou výstavby korza bude nadchod ponad Einsteinovu ulicu, kadiaľ povedie diaľnica s napojeným na Prístavný most. Táto investícia spoločne s výstavbou podjazdu pod Panónskou cestou na druhom konci korza si vyžiada asi 100 miliónov korún. Existuje možnosť, že väčšiu časť týchto prostriedkov by poskytla Európska únia prostredníctvom programu Phare, pretože vybudovanie tohto pešieho prepojenia má totiž okrem iného zlepšiť aj komunikatívne prepojenie s Rakúskom.
Petržalské korzo by mali dokončiť do 4-5 rokov, pričom celkové náklady na jeho výstavbu si vyžiadajú asi 950 miliónov korún. Väčšina finančných prostriedkov má byť zo súkromných zdrojov.
(ado)
Takto má vyzerať časť Petržalského korza. Polyfunkčný obytný dom v Centre Gercenova (na obrázku v ľavej časti uprostred) sa už stavia. V pozadí (hore) je železničná stanica Petržalka.
VIZUALIZÁCIA - Proefekt