Investor začne na jar rekonštrukciu časti Kamenného námestia. Takto bude vyzerať

20.12.2017
0

Zdroj: Lordship

Páčil sa vám článok?

Britský investor Lordship začne v spolupráci so spoločnosťou Tesco na jar budúceho roka plánovanú rekonštrukciu časti Kamenného námestia v centre Bratislavy. Uviedol to mediálny zástupca investora Peter Borko.

Lordship je cez svoju dcérsku spoločnosť SK Centre vlastníkom bývalého Hotela Kyjev v blízkosti Kamenného námestia a niektorých pozemkov v okolí. Prevádzka hotelových a hostelových služieb bola ukončená v roku 2011 pre nerentabilitu. Vlastník by chcel v blízkej budúcnosti budovu zrekonštruovať a vytvoriť v jej okolí nový mestský priestor pre verejnosť.

Investor avizuje, že v spolupráci s Tescom začne na jar plánovanú rekonštrukciu časti Kamenného námestia. „Revitalizácia prinesie viac zelene, nový mobiliár v podobe lavičiek či odpadkových košov. Odstráni nevábne stavby - kiosky, ktoré sa na námestí nachádzajú a skultúrni priestor pred obchodným domom,“ priblížil.

Generálny riaditeľ spoločnosti Lordship Rostislav Novák tvrdí, že chcú bývalý Hotel Kyjev zrekonštruovať a vytvoriť v priestore ulíc Rajská a Cintorínska nové námestie. „Nechceme vytvoriť iba hodnotné miesto, ale najmä miesto živé, pulzujúce energiou, na ktoré sa budú Bratislavčania radi vracať, aby tu trávili svoj čas,“ uviedol Novák.

Zdroj: Lordship

​Investor poukazuje aj na prieskum, ktorý začiatkom decembra realizovala agentúra Stem/Mark na vzorke 500 respondentov z Bratislavy. Za priestor Kamenného námestia a okolia bývalého Hotela Kyjev sa podľa tohto prieskumu hanbí viac ako 80 percent Bratislavčanov. Horšie na tom je len Hlavná stanica a bývalá Autobusová stanica Nivy, na ktorej mieste však už stavajú nový projekt Stanica Nivy.

„Najviac respondentov si želá, aby priestor Kamenného námestia plynulo nadväzoval na historické centrum, poskytoval miesto pre služby a zábavu, ale aj oddych a kultúru. Vyjadrilo sa tak až 69 percent respondentov,“ priblížil. Z výsledkov prieskumu akcentuje aj doplnková zeleň (59 percent respondentov), priestor pre služby, zábavu a nákupy (42 percent) alebo kultúru (39 percent). Obyvateľom mesta najčastejšie v tomto priestore prekážajú podľa prieskumu ľudia bez domova, špina a chýbajú verejné a komunitné priestory.

(TASR)

Páčil sa vám článok?