S výstavbou diaľničného úseku Lamačská - Staré grunty sa začne až na budúci rok

16.2.2010
0
Páčil sa vám článok?

Diaľnicu D2 na úseku Lamačská cesta - Staré Grunty, ktorá je dôležitým dopravným ťahom celého dopravného systému Bratislavy, začnú stavať v auguste budúceho roku. Pôvodne sa malo stavať už v tomto roku, odklad vyvolali najmä občianske iniciatívy, požadujúce zapracovať do pôvodného projektu rôzne pripomienky.

Pripomeňme, že tento diaľničný úsek má spojiť už prevádzkované úseky diaľnice D2 Lamačská cesta - hranice ČR/SR a Staré grunty - Most Lafranconi - Viedenská cesta. ,,Vybudovaním tohto úseku sa skompletizuje diaľnica D2 (E57) na území SR, zlepší sa stav dopravnej infraštruktúry hlavného mesta SR Bratislavy, dopravne odľahčia komunikácie vo vnútri mesta a zlepší sa životné prostredie obyvateľov mesta,“ uvádza sa v analýze, ktorú nám poskytla hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Viktória Kmeťová.

Komunikácia smerovo nadväzuje na predchádzajúci vybudovaný úsek, ide v trase jestvujúcej Lamačskej cesty, odkláňa sa smerom na čerpaciu stanicu pohonných hmôt, križuje komunikáciu Polianky. V záreze ide cez Mokrohájsky lesík a v areáli Slovenskej akadémie vied vchádza do tunela pod Sitinou. Tunel sa končí v mieste súčasného hlavného vchodu do zoo a komunikácia sa oblúkom napája na už prevádzkované diaľničné predmostie Lafranconi.

Pre úplnosť pripojme pár technických detailov: dĺžka úseku je 3090 metrov, z toho tunel predstavuje 1440 metrov. Ráta sa s vybudovaním štyroch mimoúrovňových križovatiek a dvoma mostami. Začiatok výstavby je plánovaný na august budúceho roku, ukončenie na august 2006. Stavebné práce má financovať Japonská banka pre medzinárodnú spoluprácu, ostatné práce budú financované zo štátneho rozpočtu. Maximálna cena stanovená protokolom štátnej expertízy vychádza na 3,591 miliardy korún bez DPH.

,,Na stavbu bolo vydané rozhodnutie o umiestnení stavby právoplatné dňa 20. októbra 2001,“ uvádza sa v analýze SSC. ,,Na základe geometrických plánov prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov pod jednotlivými diaľničnými objektmi. Požiadavky občianskych iniciatív týkajúcich sa prekrytia Mlynskej doliny boli zapracované do štúdie spracovateľom Terraprojektom, a. s. Bratislava, na základe verejnej obchodnej súťaže pre Magistrát hlavného mesta SR Bratislava."

V štúdii bolo rozpracovaných päť rôznych alternatív vrátane prekrytia komunikácií v Mlynskej doline. Keď sa majetkovoprávne vysporiadajú pozemky a vydajú sa stavebné povolenia, začne sa s výstavbou.

(lau)

Páčil sa vám článok?