Most Košická začnú stavať na prelome rokov
V súčasnosti jazdí po bratislavských cestách asi 200 tisíc domácich a ďalších 20 tisíc áut, ktoré do Bratislavy vozia ľudí za prácou alebo ako turistov. Cez štyri mosty prejde denne 175 tisíc vozidiel, čo je ich maximálna kapacita.
Jediným riešením, ako ich odľahčiť, je výstavba piateho tzv. mostu Košická, ktorý bude spájať Petržalku s druhým brehom.
Podľa riaditeľa Generálneho investora Bratislavy Kamila Beladiča sa dnes odhaduje, že až 30 percent tranzitnej dopravy smeruje po Šancovej ulici alebo cez Mlynskú dolinu a ďalej popri Dunaji. Riešiť túto situáciu pomôže aj dokončenie výstavby diaľničného obchvatu Bratislavy, čo však ešte viac zaťaží Prístavný most, ktorý je jeho súčasťou. Ten bol projektovaný na kapacitu 80 tisíc vozidiel v roku 2005, ale denne ním prechádza toto množstvo automobilov už dnes. Pokiaľ pred ukončením výstavby diaľničného obchvatu, s ktorým sa ráta v roku 2004, nebude postavený Košický most, zvýšená doprava na mestskom okruhu zaťaží Prístavný most natoľko, že sa môže stať neprejazdným.
Most Košická bude mestským mostom a bude stáť medzi Starým a Prístavným mostom v predĺžení Košickej ulice. Je projektovaný na kapacitu 46 tisíc áut denne, no nebude slúžiť tranzitnej doprave, ktorá by zaťažovala dotknuté mestské časti. Ráta sa však s tým, že po ňom budú okrem automobilov a autobusov MHD jazdiť do Petržalky aj trolejbusy. Most bude dlhý
Celková úprava mosta, ktorá sa začína na Miletičovej a končí sa na Dolnozemskej ulici, je dlhá
Most Košická bude stáť asi 2,5 miliardy korún, pričom splatenie úveru na jeho stavbu bude garantovať vláda. Výstavbu mosta vo februári schválilo mestské zastupiteľstvo. V apríli by mal byť známy víťaz súťaže na vypracovanie projektovej dokumentácie na získanie územného rozhodnutia. To by sa malo schvaľovať v októbri tohto roku. Podľa K. Beladiča, ak všetko pôjde podľa plánu, výstavba mosta sa môže začať na prelome tohto a budúceho roku. S jeho dokončením sa ráta v roku 2003 alebo v roku 2004.
Milan Šeršík
Dva oblúky s hustým systémom lán robia z mostu Košická tvarovo atraktívnu stavbu.
VIZUALIZÁCIA – GIB