Bratislavskí cestári sú už mimo hry, dráhari stále tŕpnu, čo bude s ich oválom

7.10.2006
Páčil sa vám článok?

Bratislavská cyklistika patrila v bývalom Československu medzi mekky tohto športu. Cestári Interu boli zberateľmi medailí z domácich šampionátov, Gálik, Čambal, Svorada a ďalší reprezentovali na významných medzinárodných podujatiach.

Dráhari mali pevnú základňu na cestnom ovále, ktorý dnes nesie názov Národný štadión Vlastimila Ružičku. Na ňom si tríbil umenie neskorší olympijský víťaz a dnes prezident zväzu Anton Tkáč, jazdili tam majstri sveta a držitelia medailí z veľkých cien.

Dnes bratislavská cestná cyklistika stagnuje, z hľadiska absolútnej špičky je takmer mimo hry a dráhari tŕpnu, či im finanční žraloci z futbalu, hokeja a tenisu nezhltnú ovál, ktorý by sa mal vraj zmeniť na garáže pre zimný štadión, futbalové Tehelné pole a Národné tenisové centrum.

Bohatý Slovnaft odskočil od cyklistiky v Interi a v oddiele, ktorý vedie predseda Komisie cestnej cyklistiky zväzu Pavol Gálik je 8 jazdcov v kategórii do 23 rokov. Aj to vďaka tomu, že majú podporu štátu v systéme zväzového centra prípravy. Ak chcú pokračovať v kategórii Elite, musia ísť do Trenčína, či Podbrezovej. „V minulých rokoch sme mali medailistov i majstrov Slovenska. Juráš získal titul, ale potom s cyklistikou skončil, lebo nik mu neponúkol profesionálnu zmluvu. Do Trenčína odišiel medailista Branický, pred rokom Lalinský, strieborný a bronzový na majstrovstvách Slovenska. Víťaz pretekov Okolo Slovenska 2005 Prázdnovský šiel od nás do Podbrezovej, teraz jazdí za profi tím v Nórsku,“ vysvetľuje Gálik.

Paradoxom je, že agilný Gálik organizuje v tomto roku 22. júla už 6. ročník Veľkej ceny Bradla so štartom v Bratislave a cieľom na Bradle. Preteky sú v Európskom pohári a rátajú sa z nich body do UNCI. V tomto roku bude časovka majstrovstiev Česka a Slovenska v Bratislave, cestné preteky na Myjave, organizátorom je Inter.

Dráha vzala pod krídla oddiely Dukly, Slovana a Vitalu. Pritom prvý oddiel je čisto reprezentačný pod vedením Miroslava Burčíka a má v kádri šprintérov Bazalíka, Jeřábka a Slivkovského a dvojicu Žabka - Liška. Tá vozí medaily z majstrovstiev Európy a veľkých cien. Slovan má štyroch pretekárov, vedie ich Ondrej Šúlek a Vital má 12 registrovaných jazdcov od žiakov po juniorov. „Pripravujeme mladých do reprezentácie,“ vysvetľuje prezident a majiteľ klubu Vital Július Šinkovič. „Aj Slivovský, dnes reprezentant, vyrástol u nás.“

V súvislosti s dráhou dodáva, že je zrekonštruovaná, vynovený je ovál, natreté bariéry, opravené kúpeľne a sociálky. „Ak by ju zbúrali, je to koniec nielen bratislavskej, ale aj slovenskej dráhovej cyklistiky,“ dodáva Šinkovič.

Prezident zväzu Anton Tkáč vraví, že ak by sa priestor, ktorý patrí SZTK, mal predávať, prednostné právo by mali dostať cyklisti. A tí by si už zohnali sponzora, ktorý by dráhu zachoval.

Páčil sa vám článok?