Zjazdovú trať Rohatka možno rozšíria

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

V lokalite Železná studnička - Kamzík funguje prvá verejná cyklistická zjazdová trať Rohatka - Kaktus Bike. Tento projekt je v rámci Slovenska ojedinelý.

Prvotná história zjazdu v Bratislave sa začala písať v tejto lokalite v lete 1997, keď dvaja nadšenci prezývaní „Roháč“ a „Kačica“ začali stavať zjazdovú trať, ktorá dostala názov - Rohatka. V roku 1998 bola cyklistická zjazdová trať Rohatka prvý raz oficiálne začlenená do seriálu Slovenského pohára v zjazde na horských bicykloch. Odvtedy pravidelne až do roku 2001 sa tu konali preteky Slovenského pohára v zjazde na horských bicykloch. Po roku 2001 nastal útlm aktivít, až v roku 2004 vzniklo občianske združenie Slobodný Bajker, ktoré s podporou Mestských lesov v Bratislave začalo s legalizáciou Rohatky. Po zlegalizovaní trate s pomocou miestnych bajkerov a odpracovania asi 1200 hodín prešla Rohatka kompletnou rekonštrukciou a dobudovaním 1,2 km dlhého spodného úseku. Vznikla tak Verejná cyklistická zjazdová trať Rohatka - Kaktus Bike, ktorá je plnohodnotnou traťou s možnosťou celoročného bezplatného jazdenia. Aby bol celý projekt dokonalý, už čoskoro bude uvedená do prevádzky dvojsedačková lanovka, ktorú rekonštruuje mestská časť Nové Mesto. Lanovka bude slúžiť aj pre cyklistov. V súčasnosti združenie Slobodný Bajker rokuje s mestským zastupiteľstvom Nové Mesto o zavedení zvýhodnených permanentiek pre cyklistov.

Rohatka - Kaktus Bike je celoročná permanentná DH/FR trať, ktorá je vybavená informačnými tabuľami s pravidlami, mapou s popisom jednotlivých prekážok a legendou značenia. Systém značenia informuje cyklistov o prekážkach a teréne trate. Upozorňuje turistov na možnosť nebezpečenstva úrazu a zároveň im zakazuje vstup na trať. Začiatok trate je situovaný pri hornej stanici sedačkovej lanovky na Kamzíku a pri dosiahnutí jej cieľa vzdialeného 1920 m od štartu je nutné prekonať 22 prekážok pri prevýšení 225 metrov. Rýchle úseky sú premiešané s technickými pasážami a umelo vybudovanými prekážkami. Všetky obťažné prekážky sa dajú vyznačenými úsekmi obísť a na trati si tak zajazdia všetky výkonnostné skupiny jazdcov. Okrem postupného zlepšovania trate je v pláne jej rozšírenie.

Páčil sa vám článok?