Napísali ste nám 21/1999
Bolo že to radosti, keď staré asfaltové chodníky a cesty v Starom Meste začali nahrádzať kamennou dlažbou. A zdá sa, že práve kameň je kameňom úrazu.
Kto vie, koľko úrazov už kameň a jeho dlažba priniesla najmä starším Bratislavčanom. Prečo starším? Nuž, lebo mladosť a zdravie sprevádza väčšia pružnosť a sila. A nerovné, kývajúce sa kamene - teda kamenná dlažba - ktoré sa často hýbu ako mliečne zuby, spôsobujú bolesti. Na niektorých miestach sa dlažba správa ako dolná zubná protéza, ktorá nesedí a svojrázne cvaká. Vyvrtnutá noha je tým najmenším zlom. Zlomenina je už oveľa horšia a jej následky často dlhotrvajúce. Nechcem sa ani pýtať, kto zodpovedá za túto kvalitu či nekvalitu. Bolo by zaujímavé, keby do dlažby bolo vyryté meno firmy, ktorá sa hrdí takýmto výsledkom. Vari sa starší ľudia tejto časti mesta, ktorá je vo večerných hodinách navyše neosvetlená, majú vyhýbať? Laurinská ulica je osvetlená nielen zhora, ale aj efektným dlažbovým osvetlením, ako keby bola výnimkou, ale firma, ktorá dlažbu ukladala, ako keby si chcela zašpásovať s chodcami. medzi drsnú dlažbu na ceste akoby náhodou povkladali lesklé mramorové kocky, ktoré sú za mokra na nerozoznanie od ostatných a zbadáte ich až vtedy, keď sa na nich pošmyknete. A ponaučenie? Je krása naozaj krásou, ak jej chýbajú základné úžitkové vlastnosti a za jej používanie sa platí zdravím?
Marta Bíla, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA
Pozastavujeme sa nad zmenou dopravného značenia, ktoré sa pred časom vykonalo v Karlovej Vsi na Janotovej ulici. Vodiči prichádzajúci z Dlhých Dielov nemôžu priamo pokračovať na Holecovu ulicu, ale musia odbočiť doľava na Adámiho ulicu a pokračovať ulicou L. Sáru, aby sa dostali na Molecovu. Nevidí sa nám to logické, pretože Janotova ulica je o dve tretiny kratšia ako nový prikázaný smer cez Adámiho. Janotova ulica je zastavaná iba z jednej strany, pričom medzi domami a komunikáciou je ešte kus zelene, zatiaľ čo Adámiho vedie tesne popri domoch, popri materskej a základnej škole, gymnáziu. Janotova ulica je priama, Adámiho má štyri zákruty a keďže je jednosmerná, je po oboch stranách zastavaná parkujúcimi autami. Janotova ulica ústi do Molecovej na križovatke, kde iste bude inštalovaná svetelná signalizácia, čo na vyústení ulice L. Sáru nemožno tak skoro očakávať. Dostane sa nám vysvetlenia?
J. Kollár, Karlova Ves
LIST ČITATEĽA
Dunajské nábrežie má patriť chodcom. Nemám nič proti cyklistickému boomu, aspoň ľudia vystúpili z áut. No ako je to na Slovensku obvyklé, prešli sme od mantinelu k druhému mantinelu. Človek musí uskakovať pred rútiacimi sa horskými bicyklami už aj na chodníkoch lesoparku na Železnej studničke, v lesíku nad Dlhými Dielmi, po ceste z Táľov a o nábreží pri Dunaji ani nehovoriac. Nábrežie je jedinečné, hotové rodinné striebro Bratislavy. Tam sa majú prechádzať mamičky s kočiarikmi, dôchodcovia, umelci, vozičkári, atď. Dosť už, že si tam nárokujú neprimerane jazdiť autom všetci, čo tam majú prenajaté priestory. Treba sprísniť vjazd autám na nábrežie, cyklistov presunúť na petržalskú stranu a lepšie vyberať plavidlá, ktoré tam kotvia. Napríklad pirátska loď tam nepatrí.
Anita Kišová, Karlova Ves
LIST ČITATEĽA