Z výnosov PAAS by Petržalka chcela opraviť parkoviská. Zatiaľ nemôže

14.5.2024
0

Zdroj: (in)

Páčil sa vám článok?

Parkovacie domy, cyklotrasy, zlepšenie pešej a cyklistickej dopravy alebo budovanie parkovísk. Ich budovanie sľuboval Magistrát hl. mesta Bratislavy po spustení parkovacej politiky PAAS. Investície majú byť financované z fondu mobility, do ktorého majú prúdiť výnosy z parkovného. Petržalka však o žiadnych peniazoch na projekty nevie.

„Časť peňazí získajú mestské časti a môžu ich použiť na akýkoľvek účel. Z fondu mobility budú financované projekty v jednotlivých mestských častiach ale aj celomestské projekty,“ píše magistrát na stránke PAAS. Zaujímalo nás, ako je to s financiami z parkovného pre Petržalku.

Mestská časť nemá o fonde mobility žiadne informácie ani o výške možných prerozdelených financií zo spomínaného fondu. „Vzhľadom na to, že nevieme, akú výšku financií fond predstavuje, nevieme určiť, aké projekty by sme z týchto peňazí vedeli zrealizovať. Pravdepodobne by išlo o opravu existujúcich parkovísk v správe mestskej časti, a tiež budovanie nových parkovacích kapacít,“ uviedla hovorkyňa MČ Petržalka Mária Halašková.

Zdroj: mc

Verejné parkovisko na Tyršáku pripomína tankodrom.

Mestské zastupiteľstvo dostalo vlani informáciu, že od 1. decembra 2021, kedy sa mohli do systému registrovať prví ľudia, do 31. augusta 2023 zarobilo mesto a mestské časti na systéme PAAS takmer 4,98 milióna eur. Náklady však dosiahli takmer 9,43 milióna eur. Len pre porovnanie, na pokutách za parkovanie vybralo mesto vlani takmer 2,6 milióna eur, kým v roku 2022 bol výber vo výške 621-tisíc.
Mestským častiam stále ostáva zodpovednosť za údržbu a správu miestnych ciest, ktorá zahŕňa realizáciu vodorovného aj zvislého dopravného značenia, jeho výmenu a obnovu, čistenie a údržbu miestnych ciest v správe mestskej časti ako aj zverených parkovísk. V lokalitách, kam prišiel PAAS, pritom musela mestská časť zrušiť platené vyhradené parkovacie miesta, čo má za následok výrazné zníženie príjmov z parkovania.

„Mestský systém regulácie určite bude prinášať financie do fondu mobility, no zjavne až vtedy, keď sa v rámci projektu dostanú do plusových čísel,“ doplnila hovorkyňa mestskej časti.
(mc)

Páčil sa vám článok?