Karloveský miestny úrad presťahujú

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Poslanci Miestneho zastupiteľstva mestskej časti Bratislava - Karlova Ves schválili kúpu novopostaveného trojpodlažného objektu na Námestí sv. Františka v hodnote takmer 45 miliónov korún pre potreby mestskej časti. Objekt sa nachádza hneď za budovou novopostaveného miestneho úradu.

„Niekomu sa môže zdať luxusom kupovať ďalšiu budovu, ak sa miestny úrad ešte ani nepresťahoval do novopostavenej,“ povedal starosta mestskej časti Karlova Ves Bystrík Hollý. „Skutočnosť je však taká, že s nárastom kompetencií, ktoré prešli na regionálne samosprávy, prirodzene stúpol aj nárok na administratívu, ktorá bude tieto právomoci plnohodnotne realizovať. S tým sa pri projekte novej budovy nerátalo. Už dnes napríklad v kanceláriách nového miestneho úradu, ktoré boli navrhnuté pre dve osoby sa musia zmestiť traja...“ Miestny úrad tým vyrieši problém umiestnenia približne 24 pracovníkov a 19 opatrovateliek. „Zvažovali sme viaceré varianty,“ uviedol B. Hollý, „Vybrali sme ten, ktorý je pre obyvateľov mestskej časti najvýhodnejší. Nové priestory sú v tesnej blízkosti nového úradu a budova nám umožňuje jej podstatnú časť prenajať. Tým sa náklady spojené s kúpou vrátia v relatívne krátkom čase a Karlovešťania to nepocítia.“

Úrad „pod jednou strechou“ zjednoduší obyvateľom Karlovej Vsi kontakt s miestnou administratívou niekoľkonásobne. O snahe miestneho úradu v zjednodušovanie komunikácie medzi jeho zamestnancami a obyvateľmi mestskej časti svedčí aj stále viac obľúbený projekt virtuálnej Front office. Ten umožňuje obyvateľom Karlovej Vsi vykonať veľké množstvo potrebných úkonov cez internet.

Miestne zastupiteľstvo zároveň odsúhlasilo poskytnutie finančnej dotácie mestu Bratislave vo výške takmer 6,5 milióna korún účelovo viazanej na úhradu dani z nehnuteľnosti pre mestskú časť Karlova Ves. Poslanci tak pristúpili k vyrovnaniu pohľadávky mestskej časti voči Bratislave z nedoplatkov dane z nehnuteľností v období od roku 1994.

Páčil sa vám článok?