Parkovacie domy plánuje mesto na Studenohorskej i na Wolkrovej
Zdroj: (in)
Mesto Bratislava plánuje so spustením parkovacej politiky – Bratislavského parkovacieho asistenta, vybudovať parkovacie domy. Postaviť ich chce v lokalitách, kde je v súčasnosti dopyt po parkovaní, no zároveň nedostatok parkovacích miest a kde ani po regulácii návštev a nerezidentov nebudú mať rezidenti dostatok miest na parkovanie.
Magistrát už vytypoval prvé pozemky, a to v Lamači na Studenohorskej, v Petržalke na Wolkrovej, v Dúbravke na Saratovskej či v Novom Meste vo vnútrobloku Račianska-Šancová-Kominárska. Budovanie parkovacích domov je podľa hlavného mesta momentálne vo fáze diskusie o zozname vytypovaných pozemkov s obyvateľmi dotknutej lokality. "Aby projekty čo najviac vychádzali z potrieb rezidentov v priamom okolí," uviedol na svojom webe magistrát. Medzi potenciálne vhodné miesta pre stavbu parkovacích domov označili súčasné parkoviská alebo spevnené plochy s čo najmenším záberom zelene, ktoré sú v dostupnej vzdialenosti od bytových domov.
Stavby podľa samosprávy nemajú pôsobiť rušivo voči okoliu, preto plánuje parkovacie domy so zelenou fasádou s popínavými rastlinami, s obložením steny prírodným dreveným materiálom či využitím steny na športovanie v podobne lezeckej steny či umiestnenia basketbalových košov alebo jej využitie na premietanie. "To sa týka aj strechy, ktorá rovnako môže byť zelená, ale môže slúžiť aj ako športové, detské ihrisko či ako komunitná záhrada. O konečnej podobe rozhodujú aj obyvatelia lokality," deklaruje hlavné mesto.
Mesto predstavilo návrh parkovacieho domu v Lamači, podnety k nemu môžu dať aj obyvatelia lokality
V rámci spustenia novej parkovacej politiky mesto avizovalo, že kapacita parkovania na uliciach nemusí byť postačujúca a pripravuje aj rezidentské parkovacie domy. Prvý predstavili v Lamači, o jeho konečnej podobe majú rozhodnúť aj obyvatelia lokality.
V prípade navrhovaného parkovacieho domu Unitas vo vnútrobloku Račianska-Šancová-Kominárska už bola diskusia s obyvateľmi. Vnútroblok má dlhodobo problém s parkovaním. Oficiálne parkovisko je jedno pre pár áut pred škôlkou. Mesto tunajším obyvateľom preto predstavilo možnosť výstavby parkovacieho domu na mieste súčasného betónového ihriska. Prezentovalo im aj možnosti so zachovaním funkcie ihriska, a to na streche parkovacieho domu.
Magistrát má za sebou aj stretnutie s obyvateľmi v Lamači. Tu mapovanie situácie zaznamenalo miestami vysokú obsadenosť parkovacích miest počas noci, v niektorých uliciach nadpriemerne. Problém by podľa samosprávy mohol vyriešiť parkovací dom na Studenohorskej ulici, na mieste bývalého areálu zberných surovín. „V riešenom území budúceho parkovacieho domu je dnes 55 parkovacích miest, z toho je 15 vyhradených, ktoré bývajú aj nevyužité. Obyvateľom na online stretnutí sme odprezentovali návrh parkovacieho domu s 99 miestami, ktorý by obslúžil nielen najbližšie bytové domy, ale aj občiansku vybavenosť,“ spresnilo mesto.
V Petržalke navrhlo mesto parkovací dom na Wolkrovej, na mieste, kde sa aktuálne parkuje na betónovej spevnenej ploche. Tlak na parkovanie je podľa samosprávy v tejto oblastí veľký. „Riešenie ponúkame v podobe montovaného parkovacieho domu na mieste betónovej plochy, ktorý by rozšíril dnešné kapacity a na jednom polozapustenom a dvoch nadzemných podlažiach obsiahol 173 parkovacích miest,“ spresnilo mesto.
K domu na Saratovskej zatiaľ magistrát na svojom webe bližšie informácie neuviedol. Vo štvrtok (1. 7.) o riešení parkovania diskutoval s tunajšími obyvateľmi.
Magistrát spúšťa prvé parkovacie zóny už v októbri: Pozrite si, ako to bude fungovať
Parkovacia politika v Bratislave dostala názov PAAS – Bratislavský parkovací asistent. Ročné predplatné parkovania pre rezidenta zóny pre jedno auto bude 39 eur. V balíku služieb bude zároveň 100 voľných parkovacích hodín na rok, ktoré je možné poskytnúť na parkovanie návštevám, ale aj 2 hodiny parkovania denne v inej zóne za 10 eur ročne.
(TASR)