Mesto predstavilo návrh parkovacieho domu v Lamači, podnety k nemu môžu dať aj obyvatelia lokality
Zdroj: Facebook/Bratislava hlavné mesto SR
V rámci spustenia novej parkovacej politiky mesto avizovalo, že kapacita parkovania na uliciach nemusí byť postačujúca a pripravuje aj rezidentské parkovacie domy. Prvý predstavili v Lamači, o jeho konečnej podobe majú rozhodnúť aj obyvatelia lokality.
Mesto uviedlo, že so spustením parkovacej politiky čaká Bratislavu aj úprava a zmeny verejného priestoru. Súvisí to s prípravou jednotlivých parkovacích zón, úpravu existujúcich a značenie nových parkovacích miest. Ako magistrát avizoval, tam, kde kapacita parkovania na uliciach nemusí byť postačujúca, pripravuje aj rezidentské parkovacie domy.
"O parkovacích domoch pritom uvažujeme tak, aby okrem svojej základnej funkcie poskytovali pridanú hodnotu pre životné ale aj spoločenské prostredie v susedstve," vysvetlil magistrát s tým, že riešenia sú rôzne, od zelenej fasády s popínavými rastlinami, ale rovnako je možné obložiť steny napríklad prírodným dreveným materiálom, či využiť plnú stenu na športovanie v podobne lezeckej steny či umiestnenia basketbalových košov alebo ju využiť na premietanie. Strecha môže byť zelená, ale môže slúžiť aj ako športové či detské ihrisko alebo ako komunitná záhrada. O konečnej podobe majú rozhodnúť aj obyvatelia lokality.
Vedenia mesta deklaruje, že v tejto fáze má viaceré vytypované pozemky, o ktorých sa plánujú rozprávať s obyvateľmi príslušnej lokality, aby projekty čo najlepšie slúžili ich potrebám. Minulý týždeň už prebehla diskusia o možnostiach parkovania pre rezidentov Studenohorskej ulice a okolia v Lamači.
Mesto vysvetlilo, prečo uvažuje o možnosti parkovacieho domu v tejto lokalite. "Mapovania v celej skúmanej zóne zaznamenali vysokú obsadenosť počas noci, v niektorých uliciach nadpriemerne. Situáciu by mohol vyriešiť parkovací dom na Studenohorskej ulici, na mieste bývalého areálu zberných surovín, ktorý je vo svahu," priblížil magistrát a dodal, že v riešenom území budúceho parkovacieho domu je dnes 55 parkovacích miest, z toho je 15 vyhradených, ktoré bývajú aj nevyužité.
Mesto obyvateľom na online stretnutí odprezentovalo návrh parkovacieho domu s 99 miestami, ktorý by obslúžil nielen najbližšie bytové domy, ale aj občiansku vybavenosť. Navrhovaný nízkopodlažný dom so zelenou strechou a fasádou s obkladom z prírodného dreva by bol v súlade s pôvodnou zástavbou daného územia. Osvetlenie a kamerový systém okrem iného môže prispieť k väčšej bezpečnosti na mieste.
Magistrát spúšťa prvé parkovacie zóny už v októbri: Pozrite si, ako to bude fungovať
Parkovacia politika v Bratislave dostala názov PAAS – Bratislavský parkovací asistent. Ročné predplatné parkovania pre rezidenta zóny pre jedno auto bude 39 eur. V balíku služieb bude zároveň 100 voľných parkovacích hodín na rok, ktoré je možné poskytnúť na parkovanie návštevám, ale aj 2 hodiny parkovania denne v inej zóne za 10 eur ročne.
Magistrát chce od obyvateľov danej lokality dostať spätnú väzbu, vaše podnety k možnostiam riešenia parkovacieho domu prostredníctvom dotazníka môžete zaznamenať TU.
(nc)