Električková radiála: Trať v úseku Molecova-obratisko Karlova Ves je hotová,spustili testy
Zdroj: FB Bratislava - hlavné mesto SR
Električková trať i trakčné vedenie v rámci prvej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave, v úseku od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi, sú už hotové.
Potvrdil to hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že sa aktuálne realizujú skúšky trakčného vedenia a následne bude vykonaná aj skúška trate. "Keď budú výsledky oboch skúšok v poriadku, požiadame o povolenia potrebné na užívanie trate," spresnil hovorca mesta.
Práce na rekonštrukcii električkovej trate meškajú a ich prvá etapa nestihla byť dokončená ani v predĺženom termíne do konca októbra. Dodávateľ následne odhadoval dokončenie prác a kolaudáciu úseku od Molecovej po obratisko Karlova Ves na 17. novembra. Magistrát minulý týždeň potvrdil, že to nebude ani k tomuto dátumu, a že sa očakáva termín dokončenia prác v rámci prvej etapy modernizácie trate do 20. novembra. "Zdržanie je spôsobené aj tým, že betonárske práce sa presunuli z letných mesiacov do novembra. Potrebné pevnosti nedosahuje betón po siedmich dňoch ako v lete, ale až po takmer 14 dňoch, teda každá betonáž spôsobuje určité zdržanie," vysvetlil Bubla. Mesto upozornilo zhotoviteľa, že akékoľvek meškanie po 31. októbri bude znamenať sankcie.
FOTO a VIDEO: Takto vyzerá Spilka - pamiatka, ktorá sa uchovala z pivovaru Stein
Národná kultúrna pamiatka Spilka zo 60. rokov minulého storočia, ktorá sa nachádza v priestoroch bývalého pivovaru Stein na Legionárskej v bratislavskom Starom Meste, má vydané kolaudačné rozhodnutie. V unikátnych priestoroch očakávajú prvých nájomníkov, my sme sa tam boli dnes pozrieť.
Kedy presne začnú električky jazdiť po zmodernizovanom úseku trate až po obratisko v Karlovej Vsi, nie je teraz jasné. Mesto uviedlo, že v prípade kladného výsledku technicko-bezpečnostných testov spraví maximum, aby boli potrebné doklady odovzdané stavebnému úradu a ten mohol vydať rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby.
Po spustení časti zmodernizovanej trate po obratisko Karlova Ves má zhotoviteľ pokračovať v druhej etape prác, a to od obratiska Karlova Ves po Damborského. "Zhotoviteľ stále deklaruje, že trať v druhej etape bude k 20. decembru hotová," povedal Bubla. Od 21. decembra by mali začať električky premávať až na konečnú Pri kríži v Dúbravke. Zastávka Damborského bude zároveň premenovaná na Záluhy a vznikne tam prestupný terminál medzi autobusovou a električkovou dopravou.
S prácami by sa malo následne pokračovať až začiatkom mája 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Práce tam majú trvať do jesene.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna. Potrvať má do septembra 2020 a je rozdelená na viacero etáp. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála.
(TASR)