Nové Mesto neodsúhlasilo mestský návrh VZN k parkovacej politike
Zavedenie parkovacej politiky v hlavnom meste v takej podobe, ako ju navrhuje súčasné vedenie radnice pod vedením primátora Matúša Valla, neprešlo cez poslancov v bratislavskom Novom Meste. Tí totiž na štvrtkovom (16. 5.) mimoriadnom rokovaní neodsúhlasili mestský návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike a návrh k dodatku štatútu hlavného mesta.
Starostu Nového Mesta Rudolfa Kusého mrzí, že hoci poslanci schválili pripomienky, samotné VZN ani návrh zmeny štatútu nezískal v zastupiteľstve súhlas. "Návrh magistrátu nie je dokonalý, ale oceňujem, že po rokoch prázdnych rečí sa intenzívne pracuje na spustení parkovacej politiky, pričom pôvodne predložené dokumenty sa priebežne upravujú aj na základe stoviek pripomienok obyvateľov Bratislavy," píše Kusý na sociálnej sieti s tým, že hlavné mesto má pred sebou množstvo práce, aby „sa celý systém zmysluplne rozbehol“.
Šéf novomestskej samosprávy zároveň poznamenáva, že sa mestská časť aktívne pripravuje na zavedenie novej parkovacej politiky. Situáciu za "katastrofálnu" označuje najmä v okolí nemocníc na Kramároch a v okolí štadiónov. "Spracovali sme štúdie riešenia parkovania na väčšine územia Nového Mesta. V súvislosti s prípravou projektu rezidenčného parkovania sme vypracovali dopravný projekt v území okolo zimného štadióna a NTC, ktorý chceme spustiť čo najskôr," dopĺňa Kusý.
Nové Mesto je spolu so Starým Mestom jednou z dvoch najväčších bratislavských mestských častí, ktoré zatiaľ parkovacej politike nedali zelenú. Zvyšné dve veľké samosprávy, teda Petržalka a Ružinov, mestské návrhy podporili, avšak s pripomienkami. Nové pravidlá odsúhlasila už napríklad aj Dúbravka, naopak, Vrakuňa žiada návrhy dopracovať.
Spustenie parkovacej politiky v Bratislave sa v prvých zónach očakáva od roka 2021. Magistrát v apríli zverejnil návrh, podľa ktorého sa má v štyroch tarifných pásmach za parkovanie platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok. Abonenti od 500 až po 1500 eur za rok. Mesto pripúšťa, že sa návrh cien a podmienok parkovacej politiky môže ešte zmeniť.
Plánovanú parkovaciu politiku momentálne pripomienkujú mestské časti a od 22. mája bude návrh všeobecne záväzného nariadenia môcť počas desiatich dní oficiálne pripomienkovať aj verejnosť. O tom, kedy presne a za akých podmienok bude parkovacia politika prijatá, majú rozhodovať v júni bratislavskí mestskí poslanci.
(TASR)