Ako budú fungovať nové pravidlá parkovania v Petržalke? Starosta prezradil svoje zámery

21.1.2019
0
Ján Hrčka

Zdroj: TASR

Páčil sa vám článok?

Obyvatelia Petržalky čoraz častejšie diskutujú o nadchádzajúcej parkovacej politike v ich mestskej časti. Novozvolený starosta Ján Hrčka prezradil, ako to vidí on.

Aktuálnou témou pre obyvateľov Petržalky je momentálne parkovacia politika. Ľudí predovšetkým zaujíma, ako bude celý systém parkovacej politiky zavedený, aké bude mať pravidlá a v neposlednom rade, čo to bude pre nich vlastne znamenať. 

Keďže veľký záujem obyvateľov Petržalky o parkovaciu politiku si všimol aj jej novozvolený starosta Ján Hrčka, rozhodol sa statusom odpovedať na najčastejšie otázky ľudí. 

,,Čo sa týka parkovania, tak žiadna finálna verzia pravidiel nie je. Hlavným cieľom je do dnešného absolútne neregulovaného stavu zaviesť pravidlá, ktoré budú uprednostňovať obyvateľov s trvalým pobytom v Petržalke. Na otázky, či budú karty na byt, na auto, aké budú pravidlá pre druhé a ďalšie autá v domácnosti, ako to bude s návštevami atď. vám aktuálne neviem odpovedať. Áno, samozrejme mám konkrétnu predstavu a pracovnú verziu, ale je to moja verzia, ktorá vo finále môže byť úplne iná. To je dôvod prečo ju nebudem zverejňovať, lebo by sa viedla diskusia zbytočne okolo niečoho, čo vo finále môže vyzerať úplne inak, " napísal Hrčka. 

Postup zavedenia tohto systému starosta Petržalky zhrnul do niekoľkých prehľadných krokov:

  1. Spočítanie áut stojacich na vonkajších (verejných) plochách v čase, kedy neexistuje žiadna parkovacia politika.
  2. Vypracovanie dopravných projektov, na základe ktorých bude možné vyznačiť vodorovné a zvislé dopravné značenie     (to je podmienka zo zákona).
 3. Odsúhlasenie projektov na dopravnom inšpektoráte a na dopravnej komisii (tiež podmienka zo zákona).
 4. Vyznačenie čiar a osadenie dopravných značiek.
 5. Zavedenie prvej fázy, ktorej úlohou bude uprednostniť pri parkovaní v nočných hodinách obyvateľov s trvalým pobytom   a získať podrobnejšie údaje pre ďalšie rozhodovanie.
 6. Opätovné spočítanie áut na vonkajších (verejných) plochách a porovnanie so stavom pred zavedením pravidiel.
 7. Vyhodnotenie zmien a postupná úprava pravidiel podľa získaných dát.         

Starosta však dodáva, že finálne pravidlá z bodu 5 (prvej fázy) ešte neexistujú, pretože dovtedy možno bude prijatá aj celomestská parkovacia politika. Taktiež podotkol, že jeho hlavným cieľom je, aby na regulérnych parkovacích miestach boli vo večerných hodinách uprednostnení obyvatelia s trvalým pobytom v danej oblasti Petržalky a aby sa vďaka tejto fáze získali ďalšie podrobnejšie informácie (dáta).

,,Obdobie, do kedy sa vo výraznej väčšine dostaneme do bodu 7, odhadujem na 18 až 24 mesiacov, a to som optimista. Počas tejto doby bude pre obyvateľov s trvalým pobytom v Petržalke všetko bezplatné (zadarmo). Čo bude potom, bude záležať od veľa vecí. Bude záležať od toho, či v danom čase bude funkčná celomestská parkovacia politika, aké bude mať konečné pravidlá, ako sa zmení legislatíva, ako aj od údajov, ktoré sa počas tohto obdobia získajú," objasňuje Hrčka situáciu.

Na záver starosta však všetkých vo svojom statuse ubezpečil, že rezidenčné parkovanie sa bude robiť vo vlastnej réžii, čiže ho určite nebude robiť žiadna externá firma.

Zdroj: Magistrát

(bal)

Páčil sa vám článok?