Čistenie Mosta SNP fakturovali v celej výmere, hoci to tak nebolo
Zdroj: ms
Na bratislavskom Moste SNP rekonštruovali počas júla a augusta vozovku. Spoločnosť A.R.K. technické služby, ktorá zabezpečuje pre hlavné mesto čistotu na verejných komunikáciách, vyfakturovala mestu strojné čistenie tejto vozovky v celej výmere, hoci tomu tak pre stavebné práce nemohlo byť.
Podobná situácia nastala aj na Špitálskej ulici, kde sa od augusta obnovuje električková trať. Upozornil na to útvar mestského kontrolóra, ktorý nedávno realizoval kontrolu činnosti firmy.
V prípade Mosta SNP boli v čase rekonštrukcie vozovky hlásené čistenia a splachovania celej výmery mosta a tieto práce boli podľa útvaru aj fakturované v celom rozsahu. „Skutočnosť, že na moste prebiehali v letných mesiacoch rekonštrukčné práce, a teda komunikácia mosta nemohla byť v celej výmere strojne čistená a splachovaná, nebola vo fakturácii zohľadnená,“ píše sa v správe z kontroly. Takýto prípad nastal podľa kontrolnej skupiny aj na Špitálskej ulici, kde firma fakturovala vykonanie prác na celých výmerách, napriek tomu, že komunikácia bola v kontrolovaných mesiacoch čiastočne uzatvorená.
Útvar mestského kontrolóra upozorňuje, že tieto dva prípady neznamenajú konečný odpočet možných neoprávnených fakturovaných služieb, nakoľko v letných mesiacoch prebiehala oprava viacerých komunikácií. Poukázala zároveň aj na predkladané výpisov jázd z navigácie GPS, ktoré podľa nej nespĺňajú takú formu, aby sa dala jednoznačne identifikovať a odkontrolovať fakturovaná služba. Na tento problém upozornila aj pri predchádzajúcej kontrole v roku 2016.
A.R.K. technické služby však deklaruje, že mestu zasiela spoločne s faktúrou aj elektronický výpis jázd z navigácie GPS, ktorého prevzatie je potvrdené príslušným dispečingom správy pozemných komunikácií. Výpis z GPS je podľa spoločnosti vyhotovený a predkladaný v zmysle uzatvorenej zmluvy a súťažných podkladov, čo dokazujú preberacie protokoly.
V prípade fakturácie firma tvrdí, že realizuje výkony vždy na základe platného dokumentu, v tomto prípade letného operačného plánu. Ten schvaľuje magistrát. „V čase prípravy letného operačného plánu boli predbežne známe lokality, ktoré budú predmetom rekonštrukčných prác, no nebol známy rozsah prác. Preto na rokovaní A.R.K. technické služby so zástupcami magistrátu bol 28. februára dohodnutý následný postup týkajúci sa fakturácie za čistenie a splachovanie predmetných úsekov,“ uviedla mediálna zástupkyňa firmy Ľubica Turčanová.
Dohoda podľa nej hovorí o tom, že po ukončení letného operačného plánu dôjde k spresneniu lokalít a výmerov za čistenie ulíc. Do 30 dní dodávateľ vystaví dobropis v sume zodpovedajúcej zmluvne dohodnutej cene a rozsahu cyklického čistenia komunikácií podľa plánu, ktoré nemohli byť čistené. „Letný operačný plán platil do 15. októbra a naša spoločnosť v zmysle dohody bezodkladne vystavila dobropis vo výške 5467,027 eur bez DPH,“ podotkla Turčanová.
Magistrát túto dohodu potvrdil s tým, že suma zodpovedajúca cene a rozsahu cyklického čistenia komunikácií, ktoré nemohli byť čistené, bude odpočítaná z ďalšej nasledujúcej faktúry. „Hlavné mesto zabezpečuje vždy kontrolu vykonávaných prác a prípadný nesúlad vo vykonaných a fakturovaných údajov rieši s dodávateľom,“ podotkol magistrát.
(TASR)