Napísali ste nám 02/1999
Predstavte si ulicu, na ktorej bývate, kde sú súčasne rozkopané chodníky na oboch stranách - na ľavej i pravej. Pýtam sa zodpovedných pracovníkov mestského zastupiteľstva mesta Bratislavy, ako je možné, že v takom prípade nie je odklonená doprava?
Totiž do vlastného domu sa dostanete do brány, iba ak idete po prostriedku cesty - s jedným dieťaťom v kočíku a jedným za ruku - a pritom máte za chrbtom trúbiacich nervóznych vodičov, ktorí vidia len babu idúcu s kočíkom po prostriedku ulice. Je to zážitok nielen pre nešťastných obyvateľov ulice, ale aj pre tých zúfalcov v autách.
bezmocná a najedovaná stará mať z Bratislavy
LIST ČITATEĽA
~ ~ ~
Keď svojho času s veľkou pompou dali do prevádzky podchody na križovatkách, fungovali v nich aj pohyblivé schody (eskalátory). V poslednom čase pre nedostatok peňazí idú len niekoľko hodín denne. A keď už pri projektoch chodcov presmerovali do „podzemky“ namiesto áut (na rozdiel od iných veľkomiest), prosíme, aby sa schody pohybovali a neštrajkovali.
Veď v Bratislave nežijú len „sedemnástky“, pre ktoré sú schody len šport, ale aj skôr narodení. ďakujem predstaviteľom mesta, ak na to nezabudnú. O tom, aká je to „reprezentačná vizitka“ mesta, povedzme, pri tzv. zlatom trojuholníku - Prezidentský palác, Modrá guľa, hotel Forum - radšej pomlčím.
Júlia Mikušová, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA
~ ~ ~
Robíte záslužnú prácu a vaše noviny si prelistujem od začiatku do konca. Jeden z tých článkov, ku ktorým väčšinou zablúdia moje oči, je článok v rubrike Bedeker gurmána. Je veľmi záslužné mapovať reštaurácie, ktorých služby u nás často ešte pokrivkávajú. Mám však niekoľko pripomienok.
Keď ste písali o reštaurácii Poseidon, spomenuli ste, aká je neštýlová, ako väčšina bratislavských podnikov. Myslím, že naozaj väčšina bratislavských reštaurácií a barov má ďaleko a priďaleko od originality (viď popolníky WEST, obrusy Marlboro, atď., ktoré sú vrcholom nevkusu). Práve tomuto prvku reštauračnej atmosféry by ste mohli venovať viac priestoru, pretože väčšina z nás už azda nejde do reštaurácie, aby sa riadne „napráskali“, ale skôr si trochu zajesť a pritom príjemne posedieť.
Druhá pripomienka sa týka zdravej výživy. Vy sa podľa mňa v tých poznámkach zameriavate takmer vždy na nezdravé jedlá. vybrať si môžete z ponuky čokoľvek, ale dnes už predsa patrí k štandardu dobrej reštaurácie, že majú šalátový bar, že majú pomerne dobrý výber zdravých bezmäsitých jedál, že majú iný čaj okrem čierneho, že majú rozumne vymedzený priestor pre nefajčiarov... Bohužiaľ, tieto dôležité „drobnosti“ vám doteraz dosť unikali a mala som pocit, že skôr dávate prednosť čo najväčšej porcii atď...
Viera Detková, Dlhé diely
LIST ČITATEĽA
~ ~ ~
Ďakujeme za podnetné pripomienky, verte, že o veľkosť porcie nám naozaj nikdy nešlo, skôr naopak. Čo sa týka výberu jedál, dávame si to, na čo máme chuť, snažíme sa vyberať z rôznych častí jedálnych lístkov, aj keď nie vždy dostaneme na stôl najzdravší pokrm. Hodnoteniu reštauračnej atmosféry sa venujeme v rámci možností a priestoru vyhradeného pre našu rubriku. Súčasný rozsah nám neumožňuje prinášať detailné informácie, preto sme sa zamerali na základné hodnotenie prostredia, obsluhy a ponuky vybranej reštaurácie v konečnom súčte vyjadreného počtom hviezdičiek.
Redakcia