Územný plán mesta Bratislava má tri varianty
V súčasnosti sa pripomienkuje koncept riešenia územného plánu Bratislavy. Keďže ide o najdôležitejší dokument mesta, ktorý veľmi podrobne a konkrétne odráža víziu jeho ďalšieho rozvoja, zaujímajú sa oňho mnohí obyvatelia nášho hlavného mesta.
Dva hlavné smery rozvoja vychádzajú z predpokladu rozvoja mesta severozápadným smerom v priestore Devínskej Novej Vsi, vo väzbe na rozvoj Volkswagenu a navrhovaného severozápadného výrobného obvodu. Druhý, južný smer predpokladá preverenie možností zadunajskej časti mesta - jestvujúci medzipriestor medzi Petržalkou a Jarovcami, ktorého rozvoj sa viaže na navrhované vybudovanie priemyselného parku Jarovce-Kittsee.
Koncept územného plánu je spracovaný v troch variantoch. Prvý variant predstavuje zhodnotenie všetkého, čo bolo schválené pre rozvoj mesta na podklade už spracovaných územno -plánovacích podkladov a štúdií rozvoja jednotlivých mestských častí a špecifických lokalít, ktoré boli schválené všeobecne záväznými nariadeniami.
Druhý variant zhodnocuje okrem toho aj rozvojové zámery, ktoré prezentovali jednotlivé mestské časti a investori, a neboli schválené, ale ani zamietnuté v mestskom zastupiteľstve.
Tretí variant vychádza z dvoch predchádzajúcich, ale snaží sa zohľadniť jej metropolitné postavenie a medzinárodné i regionálne väzby, kladie dôraz na proporcionálny rozvoj mesta vrátane prírodného územia. Prvý variant predstavuje potenciál pre 496 tisíc, druhý variant pre 555 tisíc a tretí pre 540 tisíc obyvateľov Bratislavy.
Pokiaľ ide o automobilovú dopravu, počíta sa s prieťahom hlavným mestom a základnou komunikačnou sieťou, najmä stredným dopravným okruhom. Navrhuje sa vonkajší polokruh znamenajúci predĺženie komunikácie od Galvaniho ulice cez Bojnickú až na Račiansku ulicu a v ďalšej etape predĺženie tunelom popod Karpaty až po cestu na Hodonín a Skalicu za Lamačom. Varianty sa odlišujú kapacitou podľa počtu obyvateľov a prítomných pracujúcich prichádzajúcich z okolitých miest Slovenska.
Okolo roku 2020 by mal byť realitou aj tzv. nultý dopravný okruh, ktorý by spájal všetky sídla okolo Bratislavy s cieľom umožniť medzisídelné vzťahy sídiel v okolí Bratislavy a zároveň umožniť odklonenie dopravy, ktorá nemá cieľ v centre Bratislavy. Prioritou je piaty most cez Dunaj, pracovne nazývaný Most Košická.
S kompletným materiálom sa môže verejnosť oboznámiť každý pondelok, stredu a štvrtok od 13. do 16. hodiny v miestnosti č. 18 Primaciálneho paláca (vľavo), a to do 22. decembra tohto roka.
(ver)