Zelené kolobežky sú po zime späť a bude ich čoraz viac. Ako chce firma riešiť problém s ich parkovaním?
Zdroj: ac
Všimli ste si, že zdieľané zelené e-kolobežky sa z ulíc Bratislavy počas zimy vytratili? Od tohto pondelka sú späť a v nasledujúcich dňoch budú pribúdať ďalšie. Ako to bude s cenami za ich zdieľanie, a tiež s parkovaním, ktoré v minulosti narobilo značné problémy?
„Po tom, ako prišlo chladné a nepriaznivé počasie, stiahli sme z ulíc Bratislavy všetky kolobežky. Bezpečnosť našich užívateľov a obyvateľov miest je pre nás vždy na prvom mieste. Každopádne, od pondelka rána sú naspäť v uliciach a ich počet plánujeme zvyšovať podľa toho, ako sa bude vyvíjať počasie a dopyt zo strany užívateľov,“ potvrdil pre banoviny.sk Martin Zajíc, manažér pre bicykle a kolobežky spoločnosti Bolt na Slovensku, ktorá ich prevádzkuje. Zelené elektrické kolobežky budú záujemcom k dispozícii opäť v stovkách kusov.
Úvodnú maximálnu cenu 15 eur na deň vlani na jar prevádzkovateľ rýchlo zdvihol na 25 eur, aktuálne na webe uvádza denný poplatok za použitie Bolt kolobežky v Bratislave 30 eur. Zostane suma rovnaká, alebo pôjde ešte vyššie? „Naším cieľom je sprístupniť mikromobilitu pre čo najviac užívateľov, ktorých si získa práve dobrá cena za tieto služby. Ceny preto neplánujeme meniť, naopak, radi by sme začiatkom sezóny predstavili aj rôzne druhy zvýhodneného predplatného pre našich užívateľov v Bratislave,“ ubezpečuje Martin Zajíc.
Na nešetrné zaobchádzanie s kolobežkami (príkladov z minulosti je dosť) sa nesťažuje, so všetkými poškodeniami si vraj poradili: „Vďaka tomu, že v Bratislave prevádzkujeme náš vlastný model kolobežky, ktorý má modulárnu konštrukciu, dokážeme opraviť všetky naše kolobežky. Medzi najčastejšie druhy opráv patrí výmena páčiek na pridávanie rýchlosti.“
Zdroj:
R.F.
Aj takto bývali zaparkované zdieľané kolobežky...
V minulosti boli tiež časté sťažnosti na bezohľadnú jazdu e-kolobežkárov a takisto na parkovací chaos, zdieľané kolobežky boli často rozhádzané na chodníkoch, kde zavadzali, či na trávnatých plochách. Firma dúfa, že pomohla osveta - kolobežkári majú potrebné informácie, ako sa správať, a k svojmu okoliu budú v novej sezóne ohľaduplní.
„Veríme, že parkovanie kolobežiek sa od spustenia našej služby vlani v apríli výrazne zlepšilo. Užívatelia a obyvatelia mesta si na kolobežky zvykli a naučili sa ich aj správne zaparkovať tak, aby nikomu v bežnej prevádzke neprekážali. Každopádne, tento problém pravdepodobne úplne nezmizne nikdy. Môže sa stať, že rovnako ako auto, aj kolobežku niekto zaparkuje zle,“ konštatuje Martin Zajíc.
Pripomína, že spoločnosť Bolt sa edukácii svojich užívateľov dlhodobo venuje a neplánuje s tým prestať ani v najbližšej sezóne. Pomôcť majú aj rady, ktoré nájdete v aplikácii v rámci sady bezpečnostných tipov. „Taktiež na základe zozbieraných dát z prevádzky, ktoré zdieľame s mestami, pripravujeme určité vylepšenia na najviac populárnych miestach tak, aby užívatelia parkovali kolobežky ešte lepšie,“ uzatvára manažér.
(ac)
Neuveriteľné, ale je to tak. Cyklopredajne majú nedostatok bicyklov aj súčiastok. Viete, čo je za tým?
„V živote som nevidel, aby bolov zime toľko ľudí na lúke na Bielom kríži ako teraz. Či je to víkend alebo pracovný deň. Tamojšie bufety nikdy neboli otvorené cez týždeň, teraz sú. Oplatí sa im to dokonca aj v zime,“ hovorí Juraj Janešík, niekdajší dvojnásobný majster Slovenska v dráhovej cyklistike.