Neuveriteľné. Taxikár Aladár, ktorý si od dôchodcu vypýtal 95 eur, zarába ďalej
Zdroj: FB Veronika S.
Ak ste si mysleli, že taxikár Aladár Čóka, ktorý si vypýtal od dôchodcu po operácii za cestu z Kramárov do Vrakune 95 eur, svoje remeslo po medializácii prípadu úplne zanechal, mýlite sa. Funguje ďalej a zákazníci platia horibilné sumy.
Čerstvú skúsenosť s drahou jazdou po Bratislave má aj Veronika. "30. decembra 2018 sa rozhodol muž so synom ísť pozrieť hokejový zápas Slovana. Keďže dosť lialo, išli domov zo zápasu taxíkom. Zo Slovnaft Arény je to k nám domov cca 3 kilometre, bežne ani nie 10 minút autom. Tentokrát to bolo síce tiež len deväť minút, ale vyše 5 km a účet bol na 45 eur!!!!!!" napísala na sociálnej sieti pani Veronika s tým, aby bol tento prípad varovaním pre ostatných.
"Chyba asi bola, že muž nie je z Bratislavy a syn je ešte malý..." dodala.
Ako dôkaz pani Veronika predložila aj tento účet:
Zdroj:
FB Veronika S.
Z účtu je jasné, že za deväťminútovú jazdu dlhú 5,2 km musel zákazník naozaj zaplatiť 45 eur. Takéto konanie nie je síce v rozpore so zákonom, keďže podľa legislatívy neexistuje horná hranica ceny za kilometer, no aj tak nad tým ostáva rozum stáť. Vyvstáva otázka, či v prípade, ak by si taxikár nastavil cenu napríklad 10-tisíc eur za kilometer, je nič netušiaci zákazník ju naozaj povinný aj zaplatiť. Chybou teda bolo neoveriť si cenu pred jazdou.
Taxikár si od dedka po operácii za jednu jazdu cez Bratislavu vypýtal takmer 100 eur!
Stovky ľudí dnes vytočil priam až do nepríčetna najnovší počin jedného zo súkromných bratislavských taxikárov, ktorý si za jazdu z nemocnice na Kramároch do Vrakune v celkovej dĺžke 13,5 km a trvajúcej 33 minút, vypýtal od staršieho pána sumu 95,50 eura. Od takéhoto chamtivého spôsobu podnikania sa dištancujú aj členovia Občianskeho združenia koncesovaných taxikárov.
"My sa od takéhoto konania dištancujeme a proti takýmto praktikám bojujeme. V Bratislave však existuje 30 až 40 súkromných taxikárov, ktorí nepatria pod nijakú taxislužbu a tak trochu zneužívajú, že je na Slovensku voľná tvorba cien, hoci aj naše združenie sa usiluje o to, aby bola zákonom stanovaná maximálna taxa za 1 km. Takže, ak mal na aute zverejnený cenník a išiel v súlade s ním, tak sa nedopustil žiadneho protiprávneho konania. O tom, že takéto počínanie nie je morálne a nerobí to poctivým bratislavským taxikárom dobré meno, ani nemusíme diskutovať," uviedol pre Bratislavské noviny pri medializácii prípadu Ondrej Halás z Občianskeho združenia koncesovaných taxikárov.
Zaujímavé však je, že v novom prípade ide o iné evidenčné číslo vozidla ako pri odvezení dôchodcu v rámci Bratislavy z nemocnice za 95 eur. Kým dôchodcu - pána Mariána, viezlo auto s evidenčným číslom z Komárna (KN 786 FA), na účte v tomto prípade figuruje bratislavské EČV BL 074 IO. Ako sme si však overili v informačnom systéme cestnej dopravy, na toto evidenčné číslo vozidla bola vydaná koncesia na taxislužbu taktiež na meno Aladár Čóka. Rovnako je stále platná aj koncesia na predchádzajúce komárňanské EČV pána Aladára. Podľa systému sú na jeho koncesiu taxislužby evidované v súčasnosti štyri vozidlá (v novembri boli tri). Podľa našich najnovších informácií za volantom sedel Čókov kolega, zisk z jazdy sa tak podelí medzi vodiča a majiteľa koncesie.
(ms)