Zvládate obchádzky na Trnavskom mýte? Takéto riešenie navrhujú aktivisti
Zdroj: ms
Až do marca 2018 sú pre rekonštrukciu uzatvorené dva vstupy do podchodu: jeden zo vstupov na električkové nástupištia, ale najmä veľmi využívaný vstup od tržnice. Cyklokoalícia konštatuje, že presun, ktorý vám trval dve minúty, si dnes žiadala desať minút a ľuďom nevyhovuje.
Cyklokoalícia navrhuje, aby sa na ceste pri tržnici, kadiaľ si cestujúci skracujú cestu, urobil radšej priechod. Trnavské mýto je totiž jedným z najdôležitejších prestupných uzlov MHD v Bratislave. Stretáva sa tu päť električkových, štyri trolejbusové a osem autobusových liniek. „Najhoršie je na tom cestujúci pri prestupe z trolejbusov a autobusov zo Šancovej na električky. Doteraz mu stačilo vystúpiť, prejsť pár metrov do podchodu a po ďalších pár metroch vyjsť na príslušné nástupište električiek. Toto sa dá zvládnuť za 1-2 minúty,“ informujú na svojom webe.
„Po novom je nutné sa buď vrátiť k železničnej poliklinike, tam počkať na svetelne riadenej križovatke, prejsť popred Istropolis a vojsť do podchodu z tejto strany, čo je približne 3,5-krát dlhšia trasa. Druhá odporúčaná trasa posiela až ku stanici bývalej konskej železnice na križovatke s Legionárskou a následne po Krížnej zase späť. V tomto prípade je trasa až 7-krát dlhšia a zdržanie aj s čakaním na semaforoch až 10 minút.“ Táto obchádzka sa netýka len prestupujúcich, ale aj ľudí smerujúcich z tržnice do Centrálu, či študentov školy na Metodovej.
„Riešenie, ktoré by veľmi uľahčilo peší presun cez križovatku a zároveň by bol negatívny vplyv na automobilovú dopravu minimálny, spočíva v zriadení priechodu, ideálne riadeného a synchronizovaného s križovatkou na Trnavskom mýte, v polohe medzi tržnicou a električkovými zastávkami. Toto miesto je už dnes často využívané na prechod. Autá do tohto priestoru vstupujú z troch smerov: Trnavskej cesty, Vajnorskej a Šancovej. Prvé dva smery sú vyťažené, ale zo Šancovej sem odbočuje veľmi málo áut – a dnes sa pešo cez cestu prechádza práve v tejto fáze.“
Ľudia si tadiaľto skracovať cestu budú, či tam priechod bude alebo nie. Faktom je aj to, že svetelne riadený priechod je bezpečnejší. Bratislavčan, ktorý tade denne prechádza, však skonštatoval, že sú na tom mieste často také zápchy, že ľudia prechádzajú k električkám alebo na druhú stranu pomerne bezproblémovo aj bez priechodu.
(brn)