Pomôcť cestovnému ruchu v Bratislave má kampaň 72 hodinové mesto
Zdroj: Matúš Husár
Rozhýbať cestovný ruch v slovenskej metropole, ktorý sa spamätáva z aktuálnej krízy týkajúcej sa nového koronavírusu, je cieľom novej kampane 72 hodinové mesto. Zameraná je predovšetkým na domácich návštevníkov zo Slovenska, ale aj na prihraničné regióny Českej republiky a Rakúska.
Jej súčasťou je tiež projekt, v rámci ktorého vybrané bratislavské hotely darujú návštevníkom k dvom nociam tretiu zadarmo. V rámci akcie, ktorá potrvá predbežne do polovice septembra, je možné využiť aj rekreačné poukazy.
"Bratislava je výnimočná, krásna adresa. To, čo by ste ináč hľadali v celom svete, v Európe, nachádzame na jednom mieste. Je za čím prísť," uviedol na štvrtkovej tlačovej konferencii Vladimír Grežo, predseda predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB). Snahou je tiež podľa neho pomôcť podnikateľom v oblasti cestovného ruchu, vrátane hotelov, ktorých obsadenosť je aktuálne na zhruba desiatich percentách.
Kampaň je napojená na rovnomennú webovú stránku v troch jazykových mutáciách, a to v slovenskom, anglickom a nemeckom jazyku. Návštevník na nej môže nájsť odporúčaný program na tri dni alebo má možnosť vytvoriť si vlastný program "šitý na mieru" a uvidieť hlavné mesto aj z iného pohľadu. Urobiť tak môže na základe vlastných preferencií, respektíve možností, ktoré sú zamerané či už na históriu, prírodu, kultúru, šport, na aktivity s deťmi alebo na ich kombináciu.
"Nie je povinnosť držať sa návrhu itineráru. Je to len pomôcka pre toho, kto nechce skúmať ponuku mesta a regiónu. Je to zjednodušenie na efektívne strávenie času a využitie zliav, ktoré ponúka Bratislava Card, City and Region," poznamenala Soňa Svoreňová, predsedníčka komisie pre cestovný ruch a medzinárodnú spoluprácu a členka predstavenstva BTB.
Okrem toho pokračuje BTB aj v projekte Turistom vo vlastnom meste. Ten vznikol počas koornakrízy v podobe 15 virtuálnych videoprehliadok Bratislavy na podporu miest, ktoré prišli o návštevníkov, pretože museli ostať istý čas zatvorené. "Rozširujeme projekt zo Starého Mesta do ostatných mestských častí. Chceme rozhýbať Bratislavčanov, aby lepšie spoznali svoje mesto a rozptýliť návštevníkov aj mimo centrum. Mestské časti disponujú obrovským potenciálom a majú čo ponúknuť," poznamenala Monika Debnárová, podpredsedníčka komisie a členka predstavenstva BTB. Pokračovanie projektu ponúka každú sobotu bezplatné pešie a cykloprehliadky.
BTB v tejto súvislosti zrealizovalo aj prieskum na vzorke 1850 respondentov. Z jeho výsledkov vyplynulo, že 76 percent tých, ktorí už v Bratislave boli, sa chystajú do hlavného mesta prísť aj tento rok. Z tých, ktorí v hlavnom meste ešte neboli, až 46 percent uviedlo, že sa sem chystajú prvýkrát. Výsledky tiež poukazujú na to, že 93 percent opýtaných odporúča slovenskú metropolu ako destináciu vhodnú na návštevu.
(TASR)