Umenie na billboardoch
Údiv chodcov nad billboardami, ktoré sa na prvý pohľad vymykajú bežnej reklamnej produkcii, patrí k zamýšľaným efektom medzinárodného projektu Billboart Gallery Europe.
Akcia sa koná v piatich európskych mestách a počas troch mesiacov má vyzdvihnúť prednosti verejného priestoru ako miesta stretnutia súčasného výtvarného umenia s verejnosťou.
Pätica mladých autorov z rôznych kútov bývalého východné bloku od Litvy až po Gruzínsko sa nadchla myšlienkou billboardovej galérie a predstavila práce väčšinou založené na hre s vizuálnym jazykom reklamy. Významový posun tak podriadil prvky marketingu umeleckým zámerom a vďaka lepšej prístupnosti navyše vznikajú neočakávané situácie pri konfrontácii diel s pohľadmi náhodných okoloidúcich.
Veľkorozmerné plochy nabité zámerne nejednoznačnými posolstvami striehnu do konca januára 2004 na reakcie Bratislavčanov prechádzajúcich Americkým námestím, Šancovou ulicou, križovatkou Mlynských nív a Svätoplukovej ulice, Nábrežím L. Svobodu a Bajkalskou ulicou.
(bd)