Štát sa bude podieľať na výstavbe trate električky

27.2.2007
0
Páčil sa vám článok?

Na výstavbe trate električiek z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie sa bude podieľať aj štát, ktorý s mestom spojí sily aj pri výstavbe železničných tratí. V týchto dňoch štát v zastúpení ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií, Železnice Slovenskej republiky a mesto Bratislava pripravujú memorandum o spoločnom postupe pri výstavbe koľajových tratí na území Bratislavy.

Podľa predbežných výsledkov rokovaní menšiu časť trate vybuduje mesto, väčšiu časť na petržalskej strane v rámci združenej investície postavia železnice. Trať by sa mala využívať duálne - mala by mať rozchod 1435 milimetrov, ktorý používajú železnice, ale bude do nej vložená aj tretia koľaj, aby ňou mohli premávať aj električky s rozchodom 1000 milimetrov. Mala by byť súčasťou širšieho systému tratí, ktoré pripravujú železnice a v rámci ktorého by malo okrem iného vzniknúť prepojenie železničných staníc Bratislava - Filiálka a Bratislava - Petržalka traťou vedenou v tuneli pod Dunajom.

Mesto pripravuje projekt rýchlej električky ďalej  podľa plánu. Pracovníci žilinskej spoločnosti GEOstatik v týchto dňoch dokončujú posudok na statiku Starého mosta, skúmali kvalitu jeho štyroch pilierov. Prevŕtali tri piliere vo vode a jeden na petržalskom brehu Dunaja. Prieskum bude mesto stáť pol milióna korún. V týchto dňoch by malo byť vyhodnotené statické posúdenie mosta.

Potom budú pokračovať prípravné práce - bude možné vypísať súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie stavby a postupovať ďalej výberom zhotoviteľa, vypracovaním projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie, prerokovaním projektovej dokumentácie a napokon požiadať o vydanie územného rozhodnutia a dosiahnuť jeho správoplatnenie.

Nový úsek modernej električkovej trate, ktorý bude merať 5,8 km, spojí centrum Bratislavy s pravobrežnou najväčšou mestskou časťou Petržalkou. Električková trať bude smerovať zo Šafárikovho námestia cez Starý most cez Dunaj až do Janíkovho dvora. Na celej trase bude 9 zastávok. Výstavba celého úseku v prvej etape bude trvať asi 2,5 roka, pričom stavba si vyžiada asi 8 miliárd slovenských korún. Je predpoklad, že na trati by mali premávať nízkopodlažné električky schopné dosiahnuť rýchlosť až 80 kilometrov za hodinu. Ako sme už informovali, na dodávateľa vozidiel pre nosný systém mestskej hromadnej dopravy mesto plánuje vypísať medzinárodný tender.

(juh)

Páčil sa vám článok?