Železničné zastávky by doprave v meste pomohli
Dopravný podnik by privítal obnovenie niektorých zrušených železničných staníc a zastávok na území mesta. Existujú štúdie, ktoré podporujú lepšie zapojenie železníc do systému hromadnej dopravy.
V Bratislave kedysi zanikli mnohé železničné zastávky a ich obnovenie by pomohlo zmierniť aj absenciu metra. Navyše koľajová doprava je z hľadiska prepravy cestujúcich bezproblémovejšia a rýchlejšia ako preprava autobusmi a trolejbusmi, ktoré sa často ocitnú v zápchach.
Podľa Karola Kajdiho z DPB, a. s., sa uvažovalo so zriadením stanice na konečnej zastávky trolejbusov na Dolných honoch, prípadne aj s prestupným terminálom železnica, trolejbusy a autobusy MHD na miesto bývalej železničnej zastávky Vrakuňa. Malo by to podľa neho opodstatnenie aj vzhľadom na rozrastanie sa tejto mestskej časti smerom na lokalitu Ráztočná. S ďalšou železničnou stanicou sa uvažovalo neďaleko konečnej zastávky električiek na konci Ružinovskej ulice. Z tohto miesta by mohli byť obsluhované aj nové obchodné centrá v okolí Galvaniho ulice.
„Hovorilo sa aj o ďalších staniciach na území mesta, napríklad v Devínskej Novej Vsi na sídlisku či pri obchodnom dome Tesco Lamač, ale aj na Račianskej vetve v oblasti Peknej cesty,“ uviedol Karol Kajdi. Podľa neho je budovanie ďalších železničných staníc na území mesta, s perspektívou zavedenia koľajovej dopravy typu S-Bahn, ako má napríklad Viedeň, jedným z cieľov Bratislavskej integrovanej dopravy. Dodal, že tieto plány sa však nepohnú bez potrebnej legislatívy, územného plánu, spôsobu financovania či zabezpečenia vlakových súprav. A nebude to zo dňa na deň.
(rob)