Prestupovanie v MHD sa stáva nočnou morou
Nutné prestupovanie pri využívaní liniek mestskej hromadnej dopravy a zlé spojenie mestskej dopravy z Dlhých dielov do ostatných častí Bratislavy kritizuje náš čitateľ Richard Takács.
Podľa neho je doprava riešená tak nešťastne, že človek sa nedostane na niektoré kľúčové miesta bez jedného, ba aj niekoľkých prestupov. Opisuje, že ak sa chce dostať z Dlhých dielov, kde býva, napríklad na Autobusovú stanicu Mlynské Nivy, musí sa odviezť linkami číslo 33 alebo 32 k električkám na Karloveskú ulicu. Odtiaľ ide na Šafárikovo námestie, kde musí opäť prestúpiť na autobus číslo 50. Bolo by to podľa neho ešte znesiteľné, keby intervaly medzi jednotlivými linkami boli hustejšie. Na porovnanie uvádza situáciu v Brne, kde sa podľa neho nemusí cestujúci na cestovný poriadok ani pozerať, pretože intervaly sú tam zhruba dvojnásobne hustejšie ako u nás. „Preto sa v Bratislave stáva prestupové cestovanie skôr nočnou morou,“ uvádza čitateľ R. Takács.
Podľa Karola Kajdiho z Dopravného podniku Bratislava v rannej špičke premávajú z Dlhých dielov duobusy priamo k Novému mostu - ide o linku 133. Pri súčasnom počte šiestich trolejbusov s pomocným naftovým pohonom nie je reálne nasadenie ďalších spojov. Tieto vozidlá sú podľa neho potrebné na Dlhých dieloch - na linke 33, ktorú navyše dopĺňa autobusová linka 32 aj napriek vybudovanej trolejbusovej trati. K. Kajdi dodal, že nosným dopravným systémom karloveskej radiály je električka, ktorá má lepšiu kapacitu a je rýchlejšia na samostatnej trati ako autá a medzi nimi aj trolejbus s pomocným naftovým pohonom.
Duobusy premávajú z Kuklovskej ulice na Dlhých dieloch až pod Nový most 6-krát a to od 6.20 do 7.35 v 15-minútových intervaloch. Dĺžka jazdy od východiskovej stanice po cieľovú stanicu je naplánovaná na štvrť hodinu.
(rob)