Stavba diaľničného úseku opäť pokročila
V uplynulých dňoch slávnostne prerazili tunel Sitina, ktorý je súčasťou jednej z najdôležitejších dopravných stavieb v Bratislave s medzinárodným významom - diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré grunty.
Viac ako tri kilometre dlhý úsek diaľnice D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarskej republiky. Ide o súčasť európskeho koridoru TINA číslo IV. Doteraz bol tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovaný Lamačskou cestou a Mlynskou dolinou, ktoré sú jedny z najviac dopravne zaťažených komunikácií mesta. Diaľnica D2 bude v dĺžke 1430 metrov, čo je asi polovica chýbajúceho úseku, vedená v tuneli Sitina, z toho 200 metrov predstavuje prekrytá diaľnica pri oboch portáloch tunela. Tunel bude po svojom dokončení pozostávať z dvoch samostatných tunelových rúr dĺžky 1415 metrov a 1440 metrov. V každej tunelovej rúre bude jeden núdzový „záliv”. Rúry budú na piatich miestach prepojené únikovými chdobami.
Súčasťou stavby diaľničného úseku sú okrem iného aj preložky Lamačskej cesty, Harmincovej ulice (vrátane premostenia diaľnice v smere jej predĺženia), Mlynskej doliny a prepojenie ulíc Dúbravská a Polianky.
Po uvedení do premávky dôjde k deleniu tranzitnej (diaľničnej) a mestskej dopravy. Zrýchli sa prechod tranzitnej dopravy cez mesto. Križovatky D2 s Lamačskou (Harmincovou) a Mlynskou dolinou umožnia väčšie využívanie diaľnice aj pre mestskú dopravu. Dopravné zaťaženie križovatky Patrónka, ktorá patrí medzi najzaťaženejšie v meste, sa zníži asi o štyridsať percent. To všetko bude mať vplyv na zlepšenie viacerých parametrov životného prostredia.
Podľa pôvodných plánov mala byť táto stavba, ktorú stavia japonsko-švédske konzorcium Taisei-Skanska, ukončená v roku 2007. Najnovšie informácie naznačujú, že stavebné práce by sa mali ukončiť o niekoľko mesiacov skôr, ako sa pôvodne predpokladalo. Mohlo by sa tak stať do konca budúceho roku.