Vozovky hlavných ťahov sú v zlom stave
Povrch vozoviek niektorých hlavných mestských ťahov je vo veľmi zlom stave. Rozbitá je vozovka na Šancovej ulici, najmä úsek od Račianskeho mýta.
V katastrofálnom stave je zákruta pri odbočovaní zo Šancovej na Pražskú. V nie najlepšom stave je aj samotná Pražská ulica a vozovka na Trnavskej ceste v úseku od Ulice odbojárov po Trnavské mýto, ale aj povrchy ďalších vozoviek na hlavných a vedľajších uliciach. Cesty sú tu zničené, deravé, alebo majú hrbole a mnohým autám hrozí poškodenie podvozku. Keďže ide o hlavné mestské komunikácie, cez ktoré denne prejde tisíce áut, je ich priebežná oprava nevyhnutná. Hlavné mesto by si zaslúžilo, aby malo aspoň hlavné cesty v poriadku.
Podľa vedúceho oddelenia cestného hospodárstva magistrátu Mariana Blaha v minulom roku dalo mesto urobiť najväčšie výtlky a aj v tomto období sa priebežne pracuje na ich odstraňovaní. Opravy nielen spomínaných ťahov majú v pláne a mesto ich bude rekonštruovať buď lokálne, ale vo väčších úsekoch, a to najmä počas víkendových dní. Podľa M. Blaha všetko závisí od pridelených financií zo schváleného rozpočtu, ako aj od počasia. Aktuálna sezóna na opravy sa podľa neho začína až v marci či v apríli. Navyše v súčasnosti nie je k dispozícii ani dodávateľ asfaltových zmesí, pre ktorého sa sezóna začína až 15. marca. M. Blaho dodal, že pri opravách vozoviek chcú pokračovať v doterajšom osvedčenom trende kladenia tzv. betónových úsekov najmä v križovatkách a náročnejších úsekoch.
Podľa Vladimíra Chudého zo spoločnosti Slovasfalt, ktorá je výrobcom a predajcom asfaltových zmesí, kladenie asfaltu na cesty záleží na počasí. Na podklad je potrebná teplota od nula stupňov a povrchová vrstva sa nesmie klásť vtedy, keď teplota klesne pod 5 stupňov Celzia. Kvalita asfaltu sa u nás podľa neho zlepšuje a nároky na únosnosť zaťaženia sa zvyšujú. Či vydrží asfaltový povrch cesty dlhšie alebo kratšie v prijateľnom stave, záleží napríklad aj na tom, či nákladné autá dodržiavajú povolenú nosnosť, alebo sú preťažované. Prax podľa neho však často ukazuje, že namiesto napríklad povolenej 25-tonovej záťaže má náklad aj o 10 ton viac.
Bratislavský magistrát má na starosti údržbu a opravu pozemných komunikácií I. a II. triedy. Ide väčšinou o cesty, na ktorých jazdia prostriedky mestskej hromadnej dopravy. Cesty III. a IV. triedy spravujú jednotlivé mestské časti. Na dispečing oddelenia cestného hospodárstva magistrátu môžu občania zavolať a upozorniť na chyby súvisiace so správou ciest. Pevná telefónna linka je 5935 6786.
(rob)