Ako bude vyzerať doprava na Košickej
V súvislosti s výstavbou piateho mosta prechádza rekonštrukciou aj Košická ulica. Po jej dokončení sa dopravná situácia v lokalitách v okolí mosta podstatne zmení.
Zaujímalo nás, aké bude dopravné riešenie na križovatke Košická - Mlynské nivy - Prievozská - Svätoplukova a na križovatke Košická - Prístavná - Landererova. Ako nám povedal Ladislav Csáder, generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava, ktorá most stavia, obidve hlavné križovatky budú riadené svetelnou signalizáciou. „Na smerovú orientáciu a navádzanie do jazdných pruhov budú slúžiť veľkorozmerové zvislé dopravné značky umiestnené na portáloch pred aj za každou križovatkou,“ uviedol. „Po rekonštrukcii križovatiek budú zapojené všetky smery tak ako pred začatím prác.“
Ako dodal, obe križovatky sú z hľadiska dopravy samostatnými funkčnými celkami, a preto budú môcť byť sprevádzkované nezávisle od dokončenia celej stavby. Pokiaľ ide o dopravné riešenie vyústenia piateho mosta na petržalskej strane, výjazd na Einsteinovu bude riešený samostatnou vetvou. Podľa L. Csádera je obdobne riešený aj výjazd z Einsteinovej samostatnou dlhšou vetvou so zapojením do centra. Samotná trasa mosta sa plynulo napája na štvorpruhovú Dolnozemskú ulicu.
Úsek Košickej ulice od križovatky s Mlynskými nivami a Prievozskou po Miletičovu nie je výstavbou dotknutý. V súvislosti s uvedením mosta do prevádzky sa pripravuje rekonštrukcia križovatky Košickej s Miletičovou ulicou. V súčasnosti sa pracuje na vykonávacej dokumentácii.
Ako nás upozornil náš čitateľ, na ulici Mlynské nivy - Prievozská, v úseku vyústenia Svätoplukovej boli zrejme počas prác nové kanalizačné poklopy zapustené privysoko a tak musela byť okolo nich navýšená aj vozovka, resp. asfalt na nej, čoho výsledkom je, že tam vznikli asi štyri nepríjemné hrbole. Jeho otázka znela, či sa s tým dá niečo robiť. „V žiadnom prípade nejde o nejakú chybu, alebo zle vykonané práce,“ ubezpečil nás L. Csáder. „Poklopy sú osadené v definitívnej výške. Na vozovke však chýba obrubná vrstva v hrúbke štyroch centimetrov, ktorú už nebolo možné pre nevhodné klimatické podmienky položiť koncom jesene. Aby sme vyšli v ústrety motoristom, spojazdnili sme križovatku aj bez tejto vrstvy. Položíme ju v jarných mesiacoch, keď je možné takéto práce realizovať. Poklopy potom budú presne v úrovni vozovky. Dovtedy sú okolo nich vytvorené dočasné nábehy, ktoré chránia poklopy proti posunutiu, ale aj kolesá áut pred hranou poklopu.“