V Bratislave postavia ďalší most cez Dunaj
Miestami kritickú dopravnú situáciu v Bratislave by mali v najbližších rokoch pomôcť riešiť viaceré projekty, ku ktorým patrí dobudovanie diaľničného obchvatu, postavenie ďalšieho mosta cez Dunaj a rekonštrukcia niektorých križovatiek.
K najvýznamnejším, ale aj finančne najnáročnejším projektom patrí dokončenie obchvatu mesta dobudovaním diaľnice D61 v úseku Mierová - Senecká a diaľnice D2 v úseku Lamačská cesta - Staré grunty. Na obe tieto stavby sú už zabezpečené finančné prostriedky. S výstavbou úseku D61 by sa malo začať už v najbližších dňoch.
Stavba diaľnice D2, ktorej súčasťou bude i tunel pod Sitinou, sa začne budúci rok. Mesto na stavbe diaľničných ťahov participuje územnou prípravou, čo zahŕňa aj výkupy pozemkov a domov, ktorých sa výstavba dotkne. Pri úseku diaľnice Mierová - Senecká mesto na zabezpečenie náhradného ubytovania vynaložila vyše 85 miliónov korún.
Jedným z pripravovaných projektov je vybudovanie mimoúrovňovej križovatky na Zlatých pieskoch s odbočkou do Vajnor. Mesto uvažuje aj o zlepšení priepustnosti Starého mosta najmä počas rannej a poobedňajšej špičky. Riešením by bolo odklonenie jazdného pruhu smerom do centra do nevyužitého priestoru medzi Umeleckou besedou a budovou ministerstva vnútra, čomu sa majitelia „Umelky“ zatiaľ bránia. V súvislosti s pripravovanou výstavbou Polus Centra pred štadiónom Interu sa pripravuje rekonštrukcia električkovej trate a Vajnorskej ulice. Tá by mala byť dvojprúdová v každom smere so samostatnými odbočovacími pásmi.
Nepochybne najatraktívnejšou stavbou realizovanou v centre mesta bude ďalší most cez Dunaj. Po dokončení diaľničného obchvatu bude Prístavný most taký vyťažený, že nebude môcť plniť funkciu výpadovky a zároveň spojovacej cesty medzi Petržalkou a centrom. Preto bude nevyhnutné postaviť nový Košický most. Náklady na jeho výstavbu sa odhadujú na 2,5 miliardy korún. Ak sa podarí zabezpečiť financovanie, s prácami by sa mohlo začať niekedy v roku 2001, pričom jeho výstavba by trvala asi dva roky.
(mer)