Mesto pripravuje zmeny v oblasti dopravy

17.1.2007
Páčil sa vám článok?

O príprave rozpočtu Bratislavy, ako aj o prioritách v oblasti dopravy v meste, sme sa pozhovárali s prvým námestníkom primátora Bratislavy Milanom CÍLEKOM, ktorý je zodpovedný za financie, rozpočet a dopravu.

- Pokiaľ ide o rozpočet hlavného mesta, v tomto roku je situácia špecifická aj tým, že od 1. januára 2007 sú v plnom rozsahu od dane oslobodené pozemky a stavby slúžiace na vzdelávanie a vedeckovýskumné účely a na vykonávanie náboženských obradov, ako aj stavby vo vlastníctve vysokých škôl alebo štátu. Z toho vyplýva výpadok 53,6 milióna korún. Vývoj výberu dane z príjmov fyzických osôb je ovplyvnený aj nariadením vlády, ktorým sa riešili potreby obcí s vyššou nadmorskou výškou v neprospech obcí s nižšou nadmorskou výškou,  čo pre Bratislavu znamená zníženie dane o 37,7 milióna korún. Zároveň sa zvyšujú výdavky na neštátne školy o 68,7 milióna korún. Celkove ide o výpadok asi 160 miliónov korún, čo treba zohľadniť pri tvorbe mestského rozpočtu.

Aké sú vaše priority v oblasti dopravy?

- Z hľadiska cestného hospodárstva mám dve priority. Po prvé, spriechodniť chodníky pre peších a dostať vozidlá parkujúce na chodníkoch do parkovacích garáží a parkovacích domov. Chcem vytvoriť novú filozofiu parkovania v meste so základnou tézou: krátkodobé parkovanie na ulici (maximálne do 30 minút) bude lacnejšie ako parkovanie v parkovacích garážach, parkovanie nad 30 minút bude výrazne drahšie. Samozrejme, tomuto opatreniu bude predchádzať vytvorenie PP (project public) projektov pre podporu výstavby parkovacích garáží a parkovacích domov na území hlavného mesta. Druhou tézou je čistota, chcem dosiahnuť, aby vozidlá odchádzajúce zo stavieb boli čisté a neznečisťovali komunikácie a aby vozidlá vezúce po meste sypké materiály boli prikryté.

Aké sú vaše priority, pokiaľ ide o mestskú hromadnú dopravu?

- Do štyroch mesiacov by som chcel predložiť mestskému zastupiteľstvu komplexný materiál, ktorý bude riešiť situáciu s prestarnutým vozovým parkom Dopravného podniku Bratislava. Ak chceme zlepšiť kultúru dopravy, reštrukturalizácia vozového parku dopravného podniku je nevyhnutná.

Zhováral sa Juraj Handzo


NÁŠ ROZHOVOR
Páčil sa vám článok?