Najviac peňazí pôjde na dopravné stavby

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Z úveru v eurách vo výške ekvivalentu 3,2 miliardy korún, ktorý Dexia banka poskytne mestu, budú dofinancované priority rozvoja Bratislavy, na ktoré by nestačil mestský rozpočet. Najviac prostriedkov pôjde na dopravné stavby.

Prvou položkou v zozname priorít je realizácia prvej etapy nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, ktorá si vyžiada 1,9 miliardy korún. Prvá etapa spočíva v pripojení Petržalky na nosný systém MHD, a to vybudovaním električkovej trate z Janíkovho dvora cez Starý most s vyústením na Šafárikovo námestie. Prevažnú časť tejto sumy majú pokryť prostriedky z čerpaného úveru. Ďalšou prioritou je dokončenie piateho mosta cez Dunaj v predĺžení Košickej ulice, ktorý bude v prevádzke už v tomto roku. Dokončenie mosta však nebude financové z tohto úveru. Aj ďalšie veľké priority súvisia s dopravou - patrí sem napríklad rozšírenie Nábrežia L. Svobodu v úseku od tunela po Nový most o jeden jazdný pruh (celkové náklady 41,5 milióna), rozšírenie Račianskej ulice (spolu bezmála 86 miliónov) a prestavba Galvaniho ulice v úseku Rožňavská - Ivanská (v tomto prípade sa už prevažná časť prác vykonala, celkové náklady dosiahnu 126 miliónov korún). Vyše 70 miliónov si vyžiada dostavba Vlárskej ulice, ktorá má zlepšiť dopravnú obsluhu Koliby, 21,5 milióna dostavba Bojnickej ulice v rámci budovania tzv. vonkajšieho polokruhu. Rekonštrukcia Mierovej ulice si vyžiada dovedna 60 miliónov, rekonštrukcia Kremeľskej vyše 70 miliónov, preložka Mlynskej takmer 25 miliónov, rekonštrukcia Eisnerovej ulice v Devínskej Novej Vsi až 100 miliónov. Asi 21 miliónov si vyžiadajú práce na Hradskej, Ráztočnej a Podunajskej ulici, 87 miliónov pôjde na rekonštrukciu Rybničnej ulice (druhá etapa). Ďalšou veľkou položkou je predĺženie Tomášikovej ulice v úseku Račianska - Vajnorská, ktoré si vyžiada 102 miliónov. Medzi úlohy, ktoré presahujú rok 2006, patrí rekonštrukcia Karloveskej radiály vrátane zabezpečenia preferencie MHD - celkové predpokladané náklady predstavujú 80 miliónov korún a ukončiť má v roku 2008. Rekonštrukcia s rovnakým cieľom je naplánovaná aj v prípade Vajnorskej radiály, ktorá má stáť 90 miliónov a ukončiť ju majúť v roku 2009, a Ružinovskej radiály (80 miliónov, ukončenie v roku 2008). Asi 75 miliónov si vyžiadajú stavby cestných svetelných signalizácií, 30 miliónov televízny dohľad križovatiek, 24 miliónov budovanie cyklotrás.

Páčil sa vám článok?