Ako pokračujú práce na rozšírení D1 a stavbe križovatky D1/D4?

18.9.2023
0

Zdroj: NDS

Páčil sa vám článok?

Na úseku diaľnice D1 Bratislava - Triblavina stavbári v súčasnosti realizujú násypy na vetvách križovatky diaľnic D1 a D4, takisto sa vykonáva sanácia pod opornými múrmi a odhumusovanie či odstraňovanie materiálu po demoláciách, ako aj preložky inžinierskych sietí.

V najbližších mesiacoch sa práce sústredia aj na preložku Vajnorského potoka, informovala v pondelok Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Na stavbe už sú čiastočne ukončené demolačné práce a v lokalite pri Šúrskom kanáli je ukončený aj archeologický prieskum.

"V rámci záchranného archeologického prieskumu odborníci skúmajú niekoľko lokalít - doterajšie objavy naznačujú, že sa v týchto miestach nachádzalo praveké keltské sídlo," priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Práce na archeologickom prieskume sa podľa nej už chýlia ku koncu.

Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Popri projektovaní a prípravných prácach sa črtá už aj plán organizácie výstavby. Ten udá jasnejšie kontúry aj dopravným obmedzeniam.
NDS upozornila, že s organizáciou výstavby sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. "Máme dva veľké míľniky - vybudovanie dopravných vetiev, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1 (súčasťou míľnika je aj napojenie vetvy Jarovce - Trnava a napojenie smeru Trnava - Stupava), kým sa bude D1 dvíhať, a napojenie diaľnic v smere Trnava - Jarovce," dodala Žgravčáková.

Zmluvu na rozšírenie D1 a stavbu križovatky D1/D4 podpísala NDS v závere novembra minulého roka s poľskou firmou Budimex. Tá sa zaviazala postaviť 3,6-kilometrový úsek približne za tri roky. Zmluvná cena je zhruba 110 miliónov eur a stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.

(TASR)

Páčil sa vám článok?