Mesto neuvažuje o presune komunikácií pod správu kraja
Zvýšenie dane z motorových vozidiel zdôvodňujú predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja aj možným presunom približne 104 kilometrov ciest zo správy mesta Bratislava pod správu Bratislavského samosprávneho kraja, s ktorým sa vraj v budúcnosti počíta.
Ako sa však ukazuje, samospráva mesta Bratislava s takýmto presunom vôbec neuvažuje. V stanovisku, ktoré nám poskytla hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová, sa uvádza, že hlavné mesto sa prikláňa k tomu, aby Bratislavský samosprávny kraj presunul finančné prostriedky na mesto tak, aby ich výška zodpovedala starostlivosti o 104 km ciest, vrátane zimnej údržby.
Ak by sa spomínané komunikácie presunuli na Bratislavský samosprávny kraj, bol by to ďalší správca komunikácií na území mesta, čím by sa starostlivosť o cesty stala oveľa neprehľadnejšou, ako je to dnes. V súčasnosti sa o cesty v Bratislave starajú Národná diaľničná spoločnosť (diaľnice), mesto Bratislava (cesty 1. a 2. kategórie) a sedemnásť mestských častí (cesty 3. a 4. kategórie).
Po prípadnom presune časti komunikácií pod správu krajskej samosprávy by najkomplikovanejšia situácia nastala počas zimnej údržby komunikácií, keď hlavné mesto orientuje prácu zimnej služby prioritne na mosty, cesty pre mestskú hromadnú dopravu, kopcovité terény a podobne. „Samosprávny kraj by si mohol stanovovať svoje vlastné priority v rámci celého samosprávneho kraja a nemuseli by byť rovnaké, ako ich má hlavné mesto,“ uvádza s v stanovisku magistrátu k možnému presunu správy ciest z mestskej na krajskú samosprávu.