Riešenie dopravy na nábreží sa ľuďom nepozdáva, magistrát ho však obhajuje

14.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Vodiči jazdiaci po Rázusovom nábreží v smere od Nového mosta určite postrehli, že tu bolo zriadené nové samostatné ľavé odbočenie na Mostovú ulicu. Toto dopravné riešenie sa stretlo aj s kritikou.

Viacerí naši čitatelia sa pozastavili nad tým, že kvôli novému odbočeniu na Mostovú, ktoré využívajú prakticky len vodiči smerujúci do podzemných garáží hotela Carlton, sa výrazne obmedzila kapacita komunikácie na nábreží, ktorú potrebuje neporovnateľne viac ľudí. Pripomenuli, že mesto zamýšľa rozšíriť nábrežie o jeden jazdný pruh, aby sa zvýšila priepustnosť komunikácie na nábreží a pritom na úseku pri Mostovej došlo k opačnému efektu - zníženiu kapacity o jeden jazdný pruh. S otázkou, či toto riešenie bolo správne, sme sa preto obrátili na magistrát.

„Rozhodnutie o využití Mostovej ulice na vybudovanie nového vjazdu do garáže Carlton je ešte z predchádzajúceho volebného obdobia,“ uviedol vedúci oddelenia dopravného plánovania a riadenia dopravy Vladimír Mikuš. „Bolo navrhované zriadenie samostatného ľavého odbočenia z nábrežia do Mostovej ulice na úkor rozšírenia nábrežia. V ďalšom sa však zo strany vedenia hlavného mesta a mestskej časti Bratislava-Staré Mesto vzhľadom na vysokú finančnú náročnosť rozšírenia, ako aj v záujme ochrany zelenej časti nábrežnej promenády rozhodlo sa s dopravou vyrovnať v jestvujúcej šírke vozovky.

Vzhľadom na to a na skutočnosť, že ide o svetelne riadenú križovatku nachádzajúcu sa v systéme obojsmernej líniovej koordinácie dopravy, najmenej zlou alternatívou bolo riešenie, ktoré sa zrealizovalo. V súčasnosti ešte stavba nie je dokončená. Robí sa rekonštrukcia plynovodu, nie je dokončená úprava styku Medenej ulice s Nám. Ľ. Štúra.“

Podľa V. Mikuša k dnešnej situácii došlo s vedomím, že zrealizované riešenie nebude v plnom rozsahu postačovať pôvodným potrebám. „Tie však do určitej miery reprezentovali i nežiaduci tranzit cez južnú časť vnútorného dopravného okruhu,“ konštatoval. „Žiaľ, potrvá ešte asi dva roky, kým na tranzit v smere východ - západ bude vybudovaná i adekvátna cestná infraštruktúra, menovite diaľnica D1 v Petržalke a most Košická. V tomto zmysle treba priznať, že križovatka Rázusovo nábrežie - Mostová „predbehla dobu“.

V uvedenej súvislosti môže oprávnene vyvolať rozpačitý dojem zámer mesta rozšíriť nábrežie L. Svobodu v úseku tunel - Nový most. Je potrebné uviesť, že jedným z dôvodov rozšírenia je i potreba plnohodnotného dopravného napojenia Podhradia. Na jeho území sa pripravuje rozsiahla revitalizácia, ktorá predstavuje i určité plošné nároky na radenie dopravy smerujúcej do územia v bodoch jeho napojenia z nábrežia.“

(lau)

Nový vjazd do podzemných garáží hotela Carlton si vyžiadal obmedzenie premávky na nábreží zúžením do jedného jazdného pruhu. Vodiči sú nespokojní, magistrát však takéto riešenie obhajuje.
FOTO - Oto Limpus

Páčil sa vám článok?