Piaty most už spája oba brehy Dunaja
Piaty bratislavský most od 25. novembra už spája oba brehy Dunaja - v tento deň boli na moste uložené hlavné nosníky oceľovej konštrukcie medzi piliermi číslo 9 a 10.
„Tým sa estakáda na pravom brehu spojila s hlavným poľom mosta,“ povedal nám Ladislav Csáder, generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava, ktorá most stavia. „Spojili sme tak konečne oba brehy Dunaja. Na petržalskej strane máme na estakáde aj na pokračovaní komunikácie z mosta na Dolnozemskú cestu položené izolácie pod asfaltovú vozovku.“
Ako dodal, práce na moste postupujú v súlade s prijatým harmonogramom. Na ľavom brehu boli za estakádou dokončené oporné múry, pričom násyp za nimi sa buduje zo zeminy, pôvodne kontaminovanej ropnými látkami z bývalej rafinérie Apollo. „Tieto zeminy sme špeciálne sanovali biodegradáciou, vyčistili sme ich tak, aby nemuseli končiť na špeciálnej skládke ako nebezpečný odpad, ale aby slúžili ako stavebný materiál násypov bez negatívneho vplyvu na životné prostredie,“ konštatoval L. Csáder. „Pokračuje betonáž schodísk k zastávkam MHD na estakádach mosta a, samozrejme, pokračujú práce na prekládkach sietí.“
Pracuje sa aj na uliciach Mlynské Nivy a Košická. Podľa L. Csádera je podstatná časť križovatky týchto ulíc vybudovaná do konečného stavu, čo znamená, že ulice Prievozská a Mlynské Nivy budú prejazdné v oboch smeroch, bude umožnené odbočenie do Svätoplukovej ulice a výjazd zo Svätoplukovej a Košickej ulice. Budú nainštalované dopravné značky a svetelná signalizácia, vyznačené priechody pre chodcov a upravené definitívne zastávky MHD s prístreškami.
Pokračuje aj odstraňovanie starej ekologickej záťaže po zbombardovanej rafinérii Apollo. Podstatou tohto projektu je dekontaminácia územia odčerpaním ropných látok zo znečistenej podzemnej vody. Projekt predpokladá vybudovanie celkovo 69 čerpacích vrtov a 19 infiltračných vrtov, čistiace stanice a príslušné technologické rozvody. Po overovacích skúškach sa odčerpávanie ropy má naplno začať v januári.