Najviac áut prejde po Prístavnom moste
Po všetkých bratislavských mostoch denne prejde takmer 175 000 vozidiel. S rozvojom mesta a predpokladaným nárastom dopravy porastie aj intenzita dopravy cez Dunaj. V roku 2005 možno predpokladať viac ako 200 000 vozidiel a o 30 rokov až 270 000 vozidiel za 24 hodín prechádzajúcich z Petržalky do centra Bratislavy a späť.
Ako sa uvádza v dokumentácii k projektu výstavby mosta Košická, Most Lafranconi a Prístavný most sú mosty diaľničné. Nový most a Starý most sú mosty mestské. Starý most vzhľadom na stavebno-technický stav má obmedzenú kapacitu pri premávke autobusov a nákladnej dopravy. Najzaťaženejším mostom v Bratislave a súčasne najzaťaženejším cestným profilom v rámci sčítaných úsekov na Slovensku je Prístavný most, kde intenzita dopravy v súčasnosti presiahla 80 000 vozidiel za deň. Po Starom moste denne prechádza 17 000 vozidiel, po Novom moste 36 000 a po moste Lafranconi 41 000 vozidiel.
V rannej dopravnej špičke, teda do 5.30 do 8.30 h je po bratislavských mostoch autobusmi MHD prepravených cca 50 000 osôb, pričom po Novom moste prejde každých 45 sekúnd jeden autobus MHD. Množstvá cestujúcich a intervaly autobusov MHD naznačujú potrebu rozdeliť dopravu do centra Bratislavy na viac mostov. Tým by sa eliminovalo riziko dopravných kalamít v prípade nehody alebo nepriaznivého počasia, odľahčil by sa Nový most a bolo by možné vylúčiť hromadnú dopravu zo Starého mosta, ktorý nevyhnutne potrebuje úplnú rekonštrukciu.
(brn)