Panónska cesta je nebezpečná pre chodcov, ale aj vodičov
Petržalská samospráva navrhla ešte v roku 1993 v súvislosti s plánovanou výstavbou pozdĺž Panónskej cesty prehodnotiť možnosť vytvorenia úrovňovej križovatky v mieste napojenia Švabinského ulice.
Budujú sa tu polyfunkčné objekty, ktoré sú obsluhované prevažne po jestvujúcich vnútrosídliskových komunikáciách a stávajú sa dopravne preťaženými. Úrad dopravného inžiniera s takýmto riešením nesúhlasil.
V novembri 1999 Petržalka opätovne upozornila magistrát na uvedený problém a žiadala o riešenie situácie aj vzhľadom na problematické pešie priechody na Panónskej ceste. Oddelenie dopravy reagovalo vyjadrením, podľa ktorého sú zriadené zastávky MHD a priechody pre chodcov riadne vyznačené dopravným značením a skonštatovalo, že nerešpektovaním dopravného značenia porušujú vodiči zákon.
Na návrh mestskej časti zriadiť svetelne riadený priechod konštatovali, že sa nepreukázala vhodnosť osadenia signalizačného zariadenia a odporučili prostredníctvom učiteľov oboznámiť rodičov a žiakov o iných možnostiach prepravy do školy bez potreby prechádzať cez Panónsku cestu, okrem chodníka pozdĺž nadjazdu v mieste prepojenia s Budatínskou ulicou.
Zamietavé stanovisko dostala mestská časť aj v prípade vybudovania ľavého odbočenia smerom z mesta do obytného súboru Dvory, a to aj napriek súhlasnému vyjadreniu odboru dopravy a cestného hospodárstva krajského úradu ako príslušného cestného správneho orgánu. Pri príprave budúcoročného rozpočtu chce mestská časť nájsť finančné prostriedky na overenie možnosti zriadenia ľavého odbočenia s vybudovaním kompletnej svetelnej signalizácie v tejto časti Panónskej cesty.
Druhá komplikovaná lokalita na Panónskej ceste je oblasť, kde stojí nákupné centrum Danubia a kde sa dokončujú ďalšie dva hypermarkety - Tesco a Terno. Bezpečný prechod cez komunikáciu v týchto miestach je možný len chodníkom pozdĺž nadjazdu spájajúceho Budatínsku ulicu s obchodným centrom Danubia. S vybudovaním lávky pre peších z verejných prostriedkov sa v súčasnosti neuvažuje a zriadenie úrovňového priechodu pre chodcov neumožňuje charakter tejto rýchlostnej komunikácie.
Plot v stredovom páse vybudovala spoločnosť Tesco, aby zabránila neorganizovanému a nebezpečnému prechodu chodcov cez cestu, ale aj pre zabezpečenie vlastnej stavby počas jej realizácie, keď sa na stavenisku pohybovali ľudia, prechádzajúci do nákupného centra Danubia. Súčasťou dokončenia hypermarketu Tesco a jeho okolia budú i komunikačné siete, vrátane svetelnej signalizácie či posunutia zastávky MHD na strane dotyku so sídliskom.
(brn)